تعلق وام اجاره به مستاجران ۶ ماه دوم سال

شرایط دریافت وام اجاره مستاجران

کدخبر: ۴۲۱۰۰۴
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی گفت: وام اجاره به مستاجران ۶ ماه دوم سال هم تعلق می‌گیرد و همه مستاجرانی که متقاضی این تسهیلات هستند می‌توانند تا پایان شهریورماه نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.
شرایط دریافت وام اجاره مستاجران

به گزارش اقتصادنیوز ، «محمود محمودزاده» امروز (دوشنبه) در گفت‌و گو با ایرنا در توضیح بندی از مصوبه ستاد مبارزه با کرونا که تصریح دارد «وام اجاره به قراردادهای ۶ ماه نخست سال تعلق دارد»، افزود: این بند به معنای آن نیست که برای مستاجران ۶ ماه دوم سال امکان اعطای وام اجاره در نظر گرفته نشده است.

وی توضیح‌داد: همه مستاجرانی که متقاضی این تسهیلات هستند می‌توانند تا پایان شهریورماه نسبت به ثبت‌نام در سامانه طرح اقدام ملی مسکن صفحه مربوط به ودیعه اجاره، اقدام کنند و  نظام بانکی هم تا پایان آذرماه  فرصت پرداخت تسهیلات را دارد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کسانی هم که زمان تمدید اجاره‌نامه آنها در نیمه دوم سال است با ثبت‌نام در سامانه و طی مراحل بانکی، اجاره‌نامه تمدید شده و کد رهگیری را ارائه می‌کنند.

وی اضافه‌کرد: مستاجرانی که سال گذشته وام اجاره را دریافت نکردند تا پایان شهریورماه فرصت ثبت‌نام دارند، نظام بانکی هم تا پایان آذرماه وام اجاره را پرداخت خواهد کرد که به احتمال زیاد مثل سال گذشته این زمان تا بهمن‌ماه تمدید خواهد شد.

محمودزاده خاطرنشان‌کرد: بر این اساس، امکان دریافت وام اجاره برای مستاجرانی که تا دی‌ماه قرارداد اجاره خود را تمدید می‌کنند وجود دارد.

وی ادامه‌داد: مستاجران تا پایان شهریور فرصت ثبت‌نام دارند و زمانی که به بانک معرفی شدند قرارداد اجاره خود را تقدیم می‌کنند.

به گفته این مقام مسوول، درحال حاضر برای ثبت نام در سامانه نیازی به ارائه قرارداد نیست، بر این اساس مستاجران نیمه دوم سال هم می‌توانند در سامانه ثبت‌نام و وام اجاره را دریافت کنند.

به گزارش ایرنا،

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۲۶ خرداد آغاز شده است و همه مستاجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن که در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرده‌اند اکنون باید منتظر پاسخ استعلام خود باشد.

سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلان‌شهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است. 

متقاضیان همچنین باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید