روایت دیدار راه یافتگان شورای شهر با قالیباف

آخرین وضعیت انتخاب شهردار تهران

کدخبر: ۴۲۱۵۹۵
اقتصادنیوز :یکی از راه یافتگان شورای ششم شهر تهران جزئیات جلسه صبح امروز لیست ائتلاف و رئیس مجلس را تشریح کرد.این لیست درجریان برگزاری انتخاب شوراها به لیست یاران قالیباف مشهور شده بود .
 آخرین وضعیت انتخاب شهردار تهران

احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادنیوز با بیان این که منتخبان شورای ششم قصد دارند از تمام ظرفیت‌های موجود برای توسعه و آبادانی استفاده کرده و آن را پای کار بیاورند گفت: یکی از این فرصت‌ها دیدار با چهره‌های موثری است که می‌توانند به شهر کمک کنند، گفت: در نخستین دیدار نمایندگان منتخب شورا دیداری با شهردار تهران داشتند و درخواست کردند از ظرفیت‌های قوه مقننه برای حل مسائل شهری استفاده شود. همچنین برخی از اعضا درخواست تشکیل مجمع 51 نفره شهر تهران که شامل 30 نماینده مجلس تهران و 21 عضو شورای شهر تهران می‌شود، را مطرح کردند.

او ادامه داد: در این دیدار، رئیس مجلس تأکید کردند در بحث زیرساخت‌های تقنینی این همراهی را خواهند داشت. همچنین اعضای شورا درخواست داشتند مواردی که در قانون اساسی در خصوص اختیارات قانونی شوراها برای اداره شهر هست، مورد توجه قرار گیرد تا شوراها به جایگاه واقعی خود برسند.

صادقی در پاسخ به این پرسش که با توجه به حمایت 21 منتخب شورای شهر توسط رئیس مجلس پیش از انتخابات و دیدار امروز اعضا با وی این نگرانی وجود دارد که پارلمان شهری از بهارستان اداره شود، برای حفظ استقلال شورای شهر تهران، چه رویکردی خواهید داشت، گفت: در حال حاضر منتخبان شورای شهر ششم، مستقر نشده‌اند و تصمیمی نیز گرفته نشده پس این پیش‌داوری‌ها نابه‌جاست. باید ابتدا عملکرد شورای شهر جدید را ببینید و بعد قضاوت کنید که استقلال آن زیر سئوال رفته است. این نوع پیش‌داوری‌ها، دیدن مسائل با عینک سیاسی است. در خصوصی حمایت آقای قالیباف از لیست شورای ائتلاف نیز اینگونه بود که ایشان لیست را دیدند و گفتند این لیست شامل افرادی است که تجربیات خوبی دارند و امتحان‌پس‌داده هستند اما این که اختیار ما در دست بهارستان است، یک پیش‌داوری است.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که گزینه‌های مطرح شده برای شهرداری تهران که همگی از میان معاونان قالیباف هستند، این پیش‌داوری‌ها را تقویت می‌کند، گفت: تا امروز، هیچ گزینه‌ای در جمع ما 21 نفر مطرح نشده است. شاخص‌گذاری‌هایی انجام شده اما هنوز به مصداق‌ها نرسیده‌ایم و اینها گمانه‌زنی‌های فضای مجازی است و اگر گزینه‌ای مطرح شود، حتما توسط بیانیه رسمی اعضای منتخب اعلام می‌شود.

او در خصوص این که آیا فرایندی برای انتخاب شهردار از سوی منتخبان ششم تعریف شده است، گفت: بر اساس آئین‌نامه‌های داخلی فرآیند انتخاب شهردار را دنبال می‌کنیم. شهرداری انقلابی، جهادی و متخصص که پای کار باشد.

به گزارش اقتصادنیوز ، درحالی که برخی از راه یافتگان به شورای شهر تهران گزینه های مطرح شده برای شهرداری تهران را رد کرده و اعلام کرده اندمی کنند هنوز در جمع 21 نفره مصداق های بررسی نشده اما شنیده ها حکایت از مذاکرات برای انتخاب شهردار در بهارستان دارد.

 

 

 

 

  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید