افراطی گری برخی از اعضای شورا در موضوع باغات/ می خواستند هر که درخت کاشته مجازات کنند

کدخبر: ۴۲۲۴۵۵
اقتصادنیوز : رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت : به نظرم نیت‌خوانی که از سخنان مهدی چمران شده، درست نیست زیرا انسان‌ها ذاتا طرفدار زیبایی، طبیعت و فضای سبز هستند.
افراطی گری برخی از اعضای شورا در موضوع  باغات/ می خواستند هر که درخت کاشته مجازات کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایمنا ، هفته گذشته مهدی چمران منتخب شورای شهر ششم در خصوص مصوبه خانه‌باغ اعلام کرده بود این قانون مورد اصلاح قرار گرفته و برخی از مردم در این رابطه دچار مشکل شده‌اند و محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص این که آیا این اظهارنظر دستاورد مدیریت شهری کنونی در خصوص حفاظت از باغات را در معرض تهدید قرار نمی‌دهد، گفت: برداشت من از صحبت‌های آقای چمران در خصوص باغات از بین بردن باغات نبود بلکه مشکلاتی است که در حال حاضر نگاه افراطی به موضوع باغات برای شهر ایجاد کرده و به ضرر درختان و توسعه فضای سبز نیز تمام شده است. 

او با اشاره به جلسات بررسی پرونده باغات در صحن شورا، گفت: مواضع من روشن بود و حرفم را تغییر نمی‌دهم. بر اساس دیدگاه‌های کارشناسی معتقدم در بررسی برخی پرونده‌ها افراط شد که به ضرر درختان و فضای سبز بود. برخی از همکاران ما گمان می‌کردند اگر سخت‌گیری شود و حتی زمین را هم باغ اعلام کنند، به نفع شهر و مردم است اما این نوع سیاست‌ها باعث می‌شود مردم از کاشت درخت پشیمان شوند و یا بترسند. البته تأکید ما این بود که در هیچ پرونده‌ای یک درخت نیز از بین نرود اما این که ما هر کسی درختی در حیاط خانه‌اش کاشت، آن زمین را باغ اعلام کنیم درست نیست.

علیخانی ادامه داد: در موضوع باغات بحث حقوق مکتسبه برخی از پرونده‌ها که در گذشته مجوز داشته‌اند، نیز باید مورد توجه قرار می‌گرفت. مانند پروندهایی که به «پرونده 62 باغ» معروف شد و مربوط به املاکی بود که قبل از تغییر مصوبه برج-باغ مجوزهای لازم را گرفته و تسویه مالی کرده بودند که جلوی ساخت و ساز این افراد نیز گرفته شد. بعضی از این مالکان بر اساس پروانه صادره ملک را پیش فروش کرده بودند اما عملا سرمایه مردم آسیب دید و 4 سال این ساخت و سازها خوابید. باید این مشکلات مردم رفع شود. برداشت من این است که آنچه آقای چمران به آن اشاره می‌کند این نوع شکایات است که به خود ما هم مراجعه می‌کردند و اعتراضاتشان به ما هم منتقل شده بود. همچنین برخی افراد در شهرداری برای انجام کار قانونی مردم، کارشکنی می‌کنند و به نظرم هرکسی حریف این جماعت متخلف که با کارشکنی‌هایشان مردم‌آزاری می‌کنند بشود، باید به او دست‌مریزاد گفت. البته منظور من تعداد معدودی از کارشکنان هستند و اکثر کارکنان شهرداری افراد شرافتمندی هستند اما نمی‌شود مردم‌آزاری برخی از افراد در شهرداری را کتمان کرد که برخلاف قانون مردم را به سختی می‌اندازند و انگار دوست دارند مردم در پشت درها بنشینند و برای درخواست قانونی‌شان التماس کنند تا آن کار انجام شود. اگر کسی حریف این نوع افراد شود، جای تقدیر و تشکر دارد! 

علیخانی تأکید کرد: به نظرم نیت‌خوانی که از سخنان مهدی چمران شده، درست نیست زیرا انسان‌ها ذاتا طرفدار زیبایی، طبیعت و فضای سبز هستند. 

این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: مصوبه خانه_باغ در شورای عالی شهرسازی جایگزین بند برج-باغ در طرح تفضیلی شده و بعید می‌دانم تغییر آن به شکل سابق امکان‌پذیر باشد. البته ممکن است طرح جدیدی که هم حقوق مردم در آن لحاظ شود و هم منجر به حفظ باغات تهران شود، دوباره مطرح شود. 

به گفته این عضو شورای شهر، برخی گزارش‌های کارشناسی در خصوص باغات، برخلاف واقع بود و انگار می‌خواستند کسانی را که چند درخت در خانه دارند و یا کاشته‌اند، مجازات کنند!

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید