عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی؛

40 درصد جمعیت کشور مستاجرند/ شناسایی یک میلیون و 400 هزار خانه خالی در کشور

کدخبر: ۴۲۴۲۱۱
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آینده باید سامانه املاک و اسکان را با جدیت و سرعت بیش‌تری پیگیری کند و این مسأله را در اولویت قرار دهد.
40 درصد جمعیت کشور مستاجرند/ شناسایی یک میلیون و 400 هزار خانه خالی در کشور

به گزارش اقتصادنیوز ، اسماعیل حسین زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، در خصوص قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: بیشتر از 1 میلیون 400 هزار خانه خالی از سکنه شناسایی شده است و تاکنون برای حدود 1400 مالک پیامک ارسال شده است.

نماینده مردم خاش ضمن اشاره به استفاده سرمایه‌ای بانک‌ها از املاک تأکید کرد: بیشتر املاک خالی از سکنه متعلق به بنگاه‌های اقتصادی مانند بانک‌ها است که به عنوان کالای سرمایه‌ای از آن بهره می‌برند.

*40 درصد جمعیت کشور مستاجر هستند

وی با اشاره به اینکه 40 درصد جمعیت کشور فاقد مسکن یا به عبارتی مستأجر هستند، خاطر نشان کرد: لازم است قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی که توسط مجلس در سال 1399 تصویب شد، اجرا شود. بی شک اجرای این قانون تاثیرات مثبتی بر بازار مسکن خواهد داشت و موجب خواهد شد احتکار مسکن برای این مجموعه‌ها صرفه اقتصادی نداشته باشد و املاک خود را به بازار مسکن عرضه کنند.

حسین زهی ضمن انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در این حوزه گفت: لازم بود وزارت راه و شهرسازی دولت فعلی با اهتمام بیشتری در موضوع قانون مالیات از خانه‌های خالی عمل می‌کرد.

حسین زهی در پایان تأکید کرد: دولت آینده باید سامانه املاک و اسکان را با جدیت و سرعت بیشتری پیگیری کنند و این مسئله را در اولویت رسیدگی قرار دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید