در گفت‌وگو با اقتصادنیوز مطرح شد

ماموریت جدید چمران و سروری در شورای شهر تهران

کدخبر: ۴۲۵۵۳۸
اقتصادنیوز: لیست اولیه شهرداران احتمالی تهران منتشر شد. لیستی که حضور نظامیان در آن چشمگیر است از فرمانده اسبق نیروی انتظامی تا جانشین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص).
 ماموریت جدید چمران و سروری در شورای شهر تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادنیوز ، لیست 41 نفره شهرداران احتمالی تهران روز گذشته منتشر شد . بیشتر چهره های این لیست را مدیران و معاونان سابق قالیباف ، سرداران نظامی و برخی از دولتمردان قدیمی تشکیل می دهند . نسبتی از نظر وزن سیاسی و تخصصی میان چهره های معرفی شده نیست . به نظر می آید منخبان ششم تلاش کرده اند نظر همه طیف های سیاسی همسو را در گزینه های پینشهادی جلب کنند .

قبل از انتشار لیست ابتدایی گزینه های شهرداری تهران بیانیه ای از سوی منتخبان  شورای ششم منتشر شده بود که از مردم درخواست شده که گزینه های خود را برای شهرداری معرفی کنند اما   قبل از مهلت اعلام شده از سوی فراخوان یعنی 22 تیرماه ، لیست اولیه منتشر شد و مشخص نشد مردم از این سامانه استقبال کرده اند و منتخبان براساس معرفی این سامانه هم گزینه ای را معرفی کرده اند یا خیر ؟

در این بیانیه 10 شاخص به عنوان شاخص های مورد قبول مطرح شده که  قوت تفکر و عمل انقلابی با روحیه جهادی ،فهم اقتصادی و توانمندی در تأمین منابع مالی شهر،ساده زیست و پاکدست، برخوردار از روحیه مبارزه با فساد و فاقد تعارض منافع، مراقبت نسبت به اطرافیان و منتسبین و عدالت محور،آشنایی کلی با قوانین، ساختارها، فرآیندهای مدیریت شهری و شناخت تهران و مسلط بر نظام مسائل شهر تهران،سابقه و تجربه مدیریتی موفق (اجرای پروژه های مهم و موفق)،توانایی اجماع‌سازی (قدرت مذاکره و تعامل با مجلس، دولت و سایر نهادها/ توانایی کارکردن با سلائق متنوع/ اجماع سیاسی کلان)، دارای رویکرد تحول‌گرا و جوانگرا و شناخت و نگاه فرهنگی- اجتماعی، قابلیت رهبری و توانایی تشکیل تیم قوی و شبکه کاری منسجم و توان بکارگیری بدنه شهرداری و مدیران جوان، قابلیت ایجاد تعاملات اجتماعی و ارتقای مشارکت و روحیه مردمی و میزان هماهنگی و همسویی با مصوبات شورای شهر منتخب موارد اعلام شده بو د .

ناصر امانی یکی از راه یافتگان شورای ششم درباره این لیست 41 نفره به اقتصادنیوز گفت :‌ این لیست ابتدایی است و ممکن است هر کدام از منتخبان برداشتی از شاخص هایی تعریف شده داشته باشند . معیارهای ما کمی است نه کیفی و این اسامی غربال می شوند ، ممکن است برخی از افراد پیشنهادشده خودشان این مسئولیت را نپذیرند . برخی به دولت بروند . تعدادی حکم از سوی مقام رهبری دارند و برخی نیز بازنشسته هستند که طبق قانون امکان شهردار شدن را ندارند .

وی با بیان این که  در مرحله نخست همه منتخبان آزاد بودند که هر اسمی را مطرح کنند اما به نظر من از این لیست 10 گزینه انتخاب و 3 نفر به مرحله بعدی می روند گفت:‌ اما ما برروی قولمان برای انتخاب شهرداری متخصص از بدنه شهرداری هستیم   وتاکید ما بر نیروی انقلابی و مدیر جهادی و ولایی است ، کسانی که در حوزه فعالیت خود نغییرات چشمگیری ایجاد کرده اند و عملکرد خوبی هم داشته از نظر برخی از اعضا با این شاخص ها منطبق بوده و برای همین نامشان مطرح شده است .

به گفته امانی از این هفته مهدی چمران و پرویز سروری مذاکره با گزینه های مطرح شده را آغاز می کنند. 

اما لیست 41نفره چه کسانی هستند و چه سوابقی دارند ؟

سردار اسماعیل احمدی مقدم ،فرمانده اسبق  نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، عباس اکبری  جانشین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) ،محمد ایلخان ؛ شهردار اسبق مناطق ،معصومه آباد؛عضو سابق شورای شهر ،جمال آبرومند،جانشین قرارگاه جنگ نرم سپاه و فرمانده دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه امام حسین، مشاور قالیباف،مهرداد بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات کشور،محمد پژمان شهردار سابق مشهدمحسن پیرهادی نماینده مجلس ، عضو سابق شورای شهر تهران ، علیرضا جاوید معاون اسبق شهردار تهران ،پژمان پشمچی زاده،    معاون اسبق شهردار تهران،علیرضا جعفری از مدیران سابق شهردای تهران،غلامرضا جلالی؛رییس سازمان پدافند غیر عامل ،مهدی جمالی نژاد، رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها،علی حاجی زاده،فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،مازیار حسینیمعاون قالیباف،سردار هابیل درویش مدیرعامل سابق مترو     ،سردار حسین دهقان؛وزیر سابق دفاع ،فرهاد رهبر رییس سابق دانشگاه آزاد ،عضو و نایب رئیس شورای راهبردی نظام مالیاتی کشور،علیرضا زاکانی    رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی،محمد علی شجاعی؛استاندار خراسان شمالی ،سید جواد شوشتری؛رییس دفتر قالیبا ف ،سردار محمود صلاحی ؛معاون سابق قالیباف ،حسین طلا ؛فرماندار اسبق تهران، مجتبی عبدالهی ؛معاون قالیباف ،عباس علی آبادی ؛ مدیرعامل گروه مپنا،محمد علی آبادی؛ رئیس سابق سازمان تربیت بدنی ،کمال علی پور؛ نماینده سابق مجلس ،سردار پرویز فتاح ؛رییس بنیاد مستضعفان ،عبادالله فتح الهی؛مدیران سابق شهرداری ،محمد رضا فلاح زاده ،جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه ،لطف الله فروزنده ؛دستیار تولیت آستان قدس در امور استان ،محمد فروزنده ؛از روسای سابق بنیاد مستضعفان ،سردار رستم قاسمی وزیر سابق نفت ،محمد مخبر؛ ستاد اجرایی ،قدر الله گودرزی ؛معاون سابق قالیباف ،صولت مرتضوی ؛شهرداری سابق مشهد ،مهدی مسکنی؛رییس خیریه منتسب به قالیباف ،سعید محمد ؛فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا   ، علی نیکزاد ؛نایب رییس مجلس ، مرضیه وحید دستجردی؛   وزیر اسبق بهداشت وسردار وحیدی وزیر اسبق دفاع گزینه های معرفی شده برای شهرداری تهران هستند . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید