ماراتن سه نفره انتخاب شهردار/ زاکانی در مرحله اول پیش افتاد

کدخبر: ۴۳۱۱۲۲
اقتصادنیوز : رای گیری اولیه برای انتخاب شهردار تهران انجام شد .
ماراتن سه نفره انتخاب شهردار/ زاکانی در مرحله اول پیش افتاد

به گزارش خبرنگار اقتصادنیوز، از عصر امروز راه‌یافتگان شورای ششم پس از انتخاب هیات‌ رئیسه‌ِ شورای شهر و بازگشت چمران 80 ساله به ریاست شورا و پرویز سروری به‌عنوان نایب ‌رئیس وارد انتخاب شهردار شدند. علیرضا نادعلی اعلام کرده یک مرحله دیگر تا انتخاب شهردار تهران باقی مانده و منتخبین ششم در حال مباحثه در این زمینه هستند. او اظهار امیدواری کرده انتخاب شهردار تهران امروز نهایی شود.

براساس شنیده‌ها از منابع مطلع در داخل جلسه انتخاب شهردار در رای گیری نخست علی زاکانی 9 رای، مازیار حسینی 8 رای و محسن پیرهادی 3 رای آوردند. همچنین پس از این رای‌گیری فضای جلسه کمی متشنج شده و مباحثه برای انتخاب شهردار همچنان ادامه دارد. طرفداران مازیار حسینی در توئیتر به برخی بی‌اخلاقی‌ها برای رسیدن به صندلی شهرداری اشاره کرده‌اند. وحید نوروزی در توئیتی نوشته است: مگر صندلی سبز خیابان بهشت چقدر ارزشمند است که اینقدر بی‌اخلاقی می‌کنند. مازیار حسینی، علی زاکانی و محسن پیرهادی هر سه متعلق به این نظام هستند و هر کدام هم ویژگی‌های خاص خود را دارند.

زاکانی شهردار جدید تهران شد

با توجه به رای‌گیری اولیه در صورتی که رای جوانان حزب‌الهی و انقلابی نزدیک به قالیباف به سبد رای زاکانی عضو حزب رهپویان برود، او شهردار آینده‌ی تهران خواهد شد که نشان از اختلاف و شکاف میان طرفداران قالیباف دارد.

دو گروه با دو دیدگاه در کنار قالیباف حضور دارند؛ یک گروه جوانان حزب‌اللهی و انقلابی و گروه دیگر تکنوکرات‌هایی هستند که در این سال‌ها پروژه‌های موردنظر قالیباف را در شهر تهران اجرایی کردند.

در صورت عدم‌انتخاب مازیار حسینی به‌عنوان شهردار آینده نشان از دور شدن جوانان حزب‌اللهی و انقلابی از اطراف قالیباف دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید