رصد بازار ملک؛

فایل‌های عرضه شده در بازار مسکن

کدخبر: ۴۳۲۵۵۰
اقتصادنیوز: در روزهای اخیر تغییر قیمت‌های پیشنهادی برخی از فروشنده‌های مسکن منجر به مقاومت سمت تقاضای خرید آپارتمان شده است.
فایل‌های عرضه شده در بازار مسکن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد،تحقیقات میدانی درباره تازه‌ترین شرایط بازار معاملات خرید وفروش مسکن در شهر تهران از کاهش مراجعه برای خرید آپارتمان در روزهای اخیر خبر می‌دهد.

 

7 copy

بررسی‌های «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد در روزهای اخیر تغییر قیمت‌های پیشنهادی برخی از فروشنده‌های مسکن منجر به مقاومت سمت تقاضای خرید آپارتمان شده است و متقاضیان این مقاومت را در شکل کاهش مراجعه به بازار برای بازدید از فایل‌های عرضه شده نشان داده‌اند. بخش زیادی از فروشنده‌های مسکن این روزها واحدهای مسکونی را از طریق استارت‌آپ‌های ملکی و فضای مجازی به بازار عرضه می‌کنند. از این رو متقاضیان خرید قبل از مراجعه به بازار برای بازدید از فایل‌های عرضه شده یا مشاهده سایر فایل‌ها با مراجعه به این سایت‌ها و استارت‌آپ‌ها از وضعیت قیمتی بازار مطلع می‌شوند.

طی روزهای اخیر برخی از فروشنده‌ها به‌ویژه فروشندگان واحدهای مسکونی نوساز که عمدتا سازنده هستند اقدام به تغییر قیمت‌های پیشنهادی خود کرده‌اند اما این اقدام با مقاومت خریداران مواجه شده است. فعالان بازار معاملات مسکن شهر تهران در این باره به «دنیای اقتصاد» اعلام کردند: روز به روز به تعداد فایل‌های فروش در بازار مسکن اضافه می‌شود این در حالی است که تعداد متقاضیان خرید مسکن کاهش یافته است و در روزهای اخیر نیز بسیاری از مراجعات به بازار از سوی متقاضیان منجر به خرید و امضای قرارداد نشده است. آنها علت این موضوع را افزایش بی‌پایه و اساس برخی از قیمت‌های پیشنهادی در بعضی از فایل‌های فروش مسکن عنوان کرده‌اند. عمده این فایل‌ها مربوط به سازنده‌هایی است که دلیل این افزایش را بالا رفتن هزینه ساخت در نتیجه تورم مصالح ساختمانی عنوان می‌کنند. فعالان بازار مسکن می‌گویند در صورت عدم تعدیل قیمت‌های پیشنهادی در بازار رکودی فعلی، این فروشنده‌ها عملا شانسی برای فروش واحد خود در کوتاه‌مدت و میان‌مدت ندارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید