اقتصادنیوز گزارش می دهد

محدودیت های شبانه کرونایی برداشته می شود؟

کدخبر: ۴۳۶۹۷۷
اقتصادنیوز :‌ اعضای شورای شهر ششم معتقدند که مدیریت شهری باید نقش فعال تری در تصمیم گیری های کرونایی داشته باشند .به اعتقاد آنها مشکلاتی که محدودیت های شبانه برای شهروندان ایجاد کرده با هماهنگی با پلیس راهور قابل حل است .
محدودیت های شبانه کرونایی  برداشته می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز ،طولانی شدن ، منع تردد شبانه این روزها مورد انتقاد بسیاری از شهروندان تهرانی  است  . شهروندانی که خود مبتلا به کرونا هستند  و یا بیمار کرونایی دارند، شب ها را برای جستجوی داروها مناسب تر می دانند  اما  جریمه های سنگین شبانه این فرصت را از آنها می گیرد . برخی هم معتقدند  این روزها  شب های تهران متعلق به کسانی شده  که پول دارند و جریمه می پردازند و این محدودیت باعدالت اجتماعی در تضاد است و خطی میان غنی و فقیر کشیده است ، درحالی که در این روزهای کرونایی استفاده از فضاهای شهری در شب ایمن تر از صبح است . نا ایمن شدن شب های خلوت تهران هم یکی دیگر از چالش هایی است که از سوی منتقدان محدودیت های شبانه مطرح شده است . اما تصمیم گیران کرونایی تهران همچنان محدودیت های شبانه تهران را تمدید می کنند، امروز ، علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران به بی‌تاثیری منع تردد شبانه بر مهار کرونا اعتراف کرده است .

او گفته است که  در تهران نیاز به بازنگری پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی است. باید مداخلاتی که اثربخشی کمتری دارند مورد بازنگری قرار گیرند. مثلا محدودیت‌های شبانه خیلی اثری در موضوع کنترل بیماری ندارد. لذا باید برخی موارد که ایجاد زحمت، هزینه و نارضایتی به همراه دارند را مورد بازنگری قرار دهیم.

 سید جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر ششم هم در این رابطه به اقتصادنیوز می گوید :‌هدف اصلی محدودیت های شبانه  کاهش شب نشینی ها  و تردد های غیر ضروری است  اما کسانی که به صورت اضطراری و اورژانسی نیاز به حضور در سطح شهر را دارند و یا مسافرانی که شبانه به مقصد می رسند باید با هماهنگی پلیس راهور تمهیداتی برایشان پیش بینی شود .

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به همراهی همه قوا با مدیریت شهری جدید نباید شهرداری نقش تاثیر گذار تری در تصمیم گیری های کرونایی داشته باشد هم می گوید :‌در حال حاضر هماهنگی سران قوا با مدیریت شهری در حد عالی وجود دارد و شهرداری هم باید نقش فعالتری در تصمیم گیری های کرونایی داشته باشد اما این چالش باهمراهی و هماهنگی با پلیس راهور قابل حل است  .

علی اصغرقائمی عضو دیگر شورای شهر تهران هم معتقد است شورای شهر تهران برای هماهنگی بیشتر باید علیرضا زالی رییس ستاد کرونای تهران به صحن شورای شهر دعودت شود .

او به اقتصادنیوز می گوید :‌کمیسیون سلامت شورای شهر تهران باید مشکلاتی که این محدودیت ها برای شهروندان ایجاد کرده اند احصا کند و اگر این مشکلات فراگیر بود باید درخصوص آن تصمیمی گرفته شود که  به نفع حداکثر مردم تهران باشد و مدیریت شهری باید در این حوزه حداکثر مطالبه گری را داشته باشد .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید