در گزارش اقتصادنیوز مطرح شد

آخرین خبرها از کابینه زاکانی در شهرداری پایتخت

کدخبر: ۴۴۳۸۳۲
اقتصادنیوز: شهردار تهران امروز اعلام کرد این هفته از بخشی از مدیرانش را معرفی می کند ، مدیرانی که به گفته او بر اساس شایستگی انتخاب می شوند چه از درون شهرداری و چه از بیرون آن .
آخرین خبرها از کابینه زاکانی در شهرداری پایتخت

به گزارش خبرنگار اقتصادنیوز ، تاکنون دو معاون شهردار تهران با احکام یک ساله انتخاب شده اند .محمد توکلی زاده ،معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران  که در سوابق او  مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی، مسؤل قرارگاه فرهنگی اجتماعی امام رضا (تفریحات و گردشگری)، موسس و مدیر شبکه ماهواره‌ای امام رضا(ع)، قائم مقام شبکه ۵ سیما، مدیر کل اطلاعات و برنامه ریزی سیما، مدیر کل اداری و مالی سیما، سرپرست اداری مالی و اطلاعات برنامه ریزی مرکز سیما فیلم، قائم مقام مرکز بسیج رسانه ملی و نایب رئیس هیئت مدیره موسسه فرهنگی رسانه‌ای قدس به چشم می خورد .

حکم دیگر ابوالفضل فلاح برای معاونت  مالی و اقتصاد شهری است . او پیش از این عهده‌­دار سمت مدیر­کل دارایی استان البرز بوده است. زاکانی در این چند هفته ،داود گودرزی را هم  به عنوان سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران منصوب کرده است . او دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی بوده است.

گفته می شود به زودی احکام  لطف الله فروزنده به عنوان  معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران صادر می شود .  فروزنده معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی دولت دهم و سخنگویی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی را در کارنامه خود دارد.

 شنیده ها حکایت از این دارد که  جلال بهرامی ،معاون ساخت و توسعه آزادراه ها هم قرار است جایگزین مجتبی یزدانی در معاونت خدمات شهری شود . یزدانی در تمام 4 سال گذشته با وجود آن که از او به عنوان مدیر قالیبافی نام برده می شد به عنوان معاون شهردار در کابینه شهرداران اصلاح طلب  حضور داشت .  

مجتبی شفیعی   هم برای معاونت حمل و نقل و ترافیک در نظر گرفته شده است هرچند که سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران این موضوع را در گفتگو با تسنیم تکذیب کرده اما به نظر می رسد حضور او در این معاونت قطعی شده است .

به گفته تشکری انتخاب مدیران حق  شهردار است و شورا می‌تواند در این زمینه مشورت بدهد و در صورت خواست  شهردار اطلاعات لازم را به اشتراک بگذارد. ما هم همین کار را انجام دادیم و بنا به خواست شهردار نقطه نظرات و دیدگاه خود را بنا به تجربه‌ای که در این سال‌ها کسب کرده‌ایم مطرح کرده‌ایم و این برای کمک به تصمیم بهتر شهردار بوده نه دخالت در تصمیم و طبیعتاً تصمیم نهایی بر عهده شهردار است و ما نیز اطلاعاتی را که در اختیار داریم به آقای شهردار ارائه می‌کنیم و شهردار هم بزرگوارانه نظر ما را خواستند.

سید مجتبی شفیعی مدتی  ریاست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت را برعهده داشت  و به عنوان دبیر شورای عالی ترافیک و مدیرکل حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور مشغول به کار بوده است.

براساس شنیده‌ها، یاران نزدیک اش در خبرگزاری فارس از جمله مطهر محمدخانی، محسن مهدیان و پیام تیرانداز  هم  به زودی به شهرداری تهران می آیند.رضا سیفی یکی از مدیران خبرگزاری فارس نیز مدتی است فعالیت خود را در دفتر شهردار آغاز کرده است . 

مهدی صالحی ،مسعود رنجبریان ،محمد جواد خسروی،مرتضی روحانی و محمد امین سالاری پور از مدیرانی هستند که به عنوان برخی از شهرداران مناطق مطرح هستند .

 علیرضا زاکانی امروز در حاشیه شورای شهر تهران در خصوص انتصابات گفته است که چیزی که اتفاق می افتد شایستگی است چه از درون و چه از بیرون شهرداری و اصل این است که نقطه آغاز را از درون شهرداری شروع کنیم . کانون ارزیابی نیز در این زمینه تشکیل شده و  بیش از ۴۰ نفر توسط متخصصین ارزیابی شدند و اسامی مطرح شده برای انتصاب و پیشنهاداتی که به بنده ارایه شده ، بخش عمده آن از درون شهرداری است. انشاالله با انتشار اسامی از گمانه زنی ها عبور می کنیم . بخشی از این اسامی تا پایان این هفته مشخص و منتشر می شود.

زاکانی در پاسخ به این سوال که چرا احکام وی یک ساله صادر شده و بدنه شهرداری مدیران یک ساله را جدی نمی گیرند  توضیح داد: مدیریت یک‌ساله بسیار جدی است و کارمندان حتما آن را جدی بگیرند چرا که قرار است مدیران ارزیابی شوند. مدیریت شهری امری شوخی بردار نیست و نمی توان به مدیری تا ۴ سال بعد حکم داد. ما لحظه به لحظه مدیران را رصد می کنیم و علاوه بر این کارمندان را نیز رصد خواهیم کرد چرا که پس از این بحث کار و تلاش مطرح است. خودمان را مکلف می‌دانیم که شبانه روز کار کنیم و انتظارمان نیز این است که مدیران ما نیز شبانه روز کار کند.

شهردار تهران اضافه کرد: مدیران در این یک سال ارزیابی می شوند و امیدوارم بتوانیم سالهای بعد نیز در خدمت همه افرادی که حکم یک‌ساله دریافت می کنند باشیم. در این احکام جمله ای وجود دارد مبنی بر اینکه  امید دارم که این استمرار صورت بگیرد. اما ما نه با خودمان، نه با مدیران و نه با کارمندان تعارف نداریم . شهر را نمی توان با تعارف اداره کرد بلکه اداره شهر نیاز به جدیت دارد و  مدیران باید برای لحظه ها، هفته ها و ماه ها برنامه داشتند.

زاکانی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای شورا افرادی را برای انتصاب پیشنهاد دادند، یادآور شد: بنده از همه اعضای شورای شهر و همه کسانی که بیرون از شورای شهر تهران هستند خواهش کردم که اسامی و رزومه ها را به ما ارائه دهند اما نهایتا فرایند انتصابات هیچ نسبتی با اعضای شورای شهر پیدا نمی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید