تعطیلی ۴ هفته ای جلسات علنی شورای شهر تهران در یکشنبه‌ها

کدخبر: ۴۴۴۸۷۰
اقتصادنیوز ‌:درحالی که بر اساس روال گذشته و دوره پنجم شورای شهر تهران در روزهای یکشنبه جلسه و جلسه صحن علنی شورای شهر برگزار می شد، در دوره ششم، این چهارمین هفته است که جلسات صحن شورا در روزهای یکشنبه برگزار نمی شود.
تعطیلی ۴ هفته ای جلسات علنی شورای شهر تهران در یکشنبه‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  آخرین یکشنبه ای که شورای شهر تهران جلسه علنی برگزار کرد ۱۴ شهریور ماه بود؛ نهمین جلسه علنی این شورا که علیرضا زاکانی در نخستین حضور خود به عنوان شهردار تهران (پس از امضای حکمش توسط وزیر کشور ) در آن حضور داشت و امروز ۱۱ مهر ماه چهارمین یکشنبه متوالی است که شورای شهر تهران جلسه علنی نداشته است.

یکشنبه ۲۱ شهریورماه اعلام شد شورا با فرماندهی انتظامی تهران بزرگ جلسه غیرعلنی داشته و اخبار کوتاهی از این جلسه توسط نادعلی سخنگوی شورا در اختیار رسانه ها قرار گرفت.

یکشنبه ۲۸ شهریورماه هیچ جلسه ای برگزار نشد و ریاست و تعدادی از اعضای شورا در نشست صمیمی شهردار تهران با جمعی از قهرمانان پارالمپیک ۲۰۲۰توکیو حضور پیدا کردند.

یکشنبه ۴ مهرماه جلسه برگزار نشد و علت را نبود برخی اعضای شورا برای شرکت در مراسم اربعین و حضور در کشور عراق عنوان کردند.

و امروز یکشنبه ۱۱ مهرماه نیز جلسه علنی برگزار نشد و ناصر امانی از اعضای شورای شهر تهران از برگزاری جلسه هم‌اندیشی با شهردار تهران به صورت غیرعلنی خبر داده است.

پیش‌تر نیز رییس شورای شهر تهران علت عدم برگزاری جلسات را دادن فرصت بیشتر به کمیسیون ها برای بررسی طرح ها و لوایح پیشنهادی و پخته شدن و اماده کردن آنها برای صحن علنی عنوان کرده بود اما این عدم برگزاری متوالی جلسات در روزهای یکشنبه، این سوال را در ذهن  ایجاد می‌کند که ایا قرار است سنت شورای چهارم مبنی بر غیرعلنی شدن یکی از جلسات هفته، در دوره ششم هم تکرار شود؟ در دوره چهارم  روزهای سه شنبه معمولا جلسات غیرعلنی برگزار می شد که این موضوع در شورای پنجم منتفی و جلسات سه شنبه‌ها هم علنی شد.

آیا شورای دوره ششم می خواهد در روزهای یکشنبه جلسات غیرعلنی داشته باشد؟ سوالی که هیچ یک از اعضا به صورت شفاف به ان پاسخ نداده اند به شکلی که بیشتر عنوان می کنند این تعطیلی جلسات علنی موقتی است.

انتهای پیام

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید