در گفت‌وگوی اقتصادنیوز با دو عضو شورای شهر مطرح شد

جوان انقلابی سهم‌خواه نیست/ بعید می‌دانم زور آنها به زاکانی برسد!

کدخبر: ۴۴۶۸۹۵
اقتصادنیوز :‌ مدتی پیش یکی از مدیران شهری در توییتی گوشه‌ای از با‌ج‌خواهی برخی چهره‌های اصولگرا از مدیریت شهری را افشا کرد.
جوان انقلابی سهم‌خواه نیست/ بعید می‌دانم زور آنها به زاکانی برسد!

به گزارش خبرنگار اقتصادنیوز ،مدتی پیش بود که سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی انتقاد تندی  به سهم خواهی ها از  کابینه ابراهیم رئیسی کرد و گفت :‌ همه افرادی که در ستاد انتخاباتی بودند که نمی‌توانند منصب بگیرند و مطالبات از دولت جدید نباید «انتقام‌جویانه» و «سهم‌خواهانه» باشد و باید با رویکرد جهادی صورت بگیرد.

  این هفته نیز مطهر محمد خانی رئیس جدید مرکز ارتباطات شهرداری تهران با انتشار تصویر پیامک یکی از دوستانش، نوشت که این دوست در این پیامک نوشته بود: یا حکم مشاوره بده یا پروژه تعریف کن یا افشاگری می‌کنم !

به نظر می رسد برخی فعالان ستادهای انتخاباتی و هم حزبی‌ها اردوگاه اصولگرایان تلاش دارند به هر صورت ممکن از موفقیت هم‌حزبی‌هایشان در انتخابات اخیر سودی به دست بیاورند. در این زمینه باید دید شورای شهر تهران به عنوان نهاد نظارتی چه برخوردی با این نوع باج‌خواهی ها خواهد داشت ؟

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در این باره به اقتصادنیوزگفت: در شورای شهر ما از این حرف ها نداریم ، یعنی ما شده آدم معرفی کردیم و کسی توجه نکرده است. شده مثلا کسی آمده به ما  درخواستی داشته و ما معرفی نکردیم. هیچ قاعده‌ای در این خصوص وجود ندارد   اگر بنایی بر شایسته‌سالاری باشد که الحمدالله هست و من با عملکرد کانون ارزیابی معتقدم انتصابات براساس شایستگی ها است هرچند ممکن است درصدی خطا هم داشته باشد ولی این رویه ، این نوع اتفاقات را  جمع می‌کند.

54

اوتاکید کرد: بی‌تعارف ما شهرداری را انتخاب کردیم که در این قضایا با کسی شوخی نداشته باشد؛ یعنی حالا فشار می‌آورند، می‌برند و می‌آورند. بعید می‌دانم زور کسی به آقای دکتر زاکانی در این قضیه برسد. درست عمل کردن او بایستی باعث دفاع خوب از خودش و انتصاباتش باشد. اگر سوء‌استفاده‌ای در ناحیه اتفاق می‌افتد،   به ما به‌عنوان نماینده‌ای مردم بگویند ما بازخواست می‌کنیم، هم به خود شهردار بگویند حتما شهردار در کار خودش نسبت به این قضایا حساس است

این عضو شورای شهر تهران در ادامه تصریح کرد :‌این بازار همواره بوده است. یک عده‌ای همیشه دنبال استفاده از موقعیت‌های  برای حضور خودشان در پروژه، طرح ها ، منصب و... بودند و شهرداری هم از این قصه مستثنا نیست، اما فکر می‌کنم در این دوره این اتفاق نمی افتد .

 مهدی عباسی عضو دیگر شورای شهر تهران درخصوص توقعات برخی از جوانان انقلابی فعال در ستادهای انتخاباتی در دولت و شهرداری هم تاکید کرد :‌هرکسی این روحیه را داشته باشد از نظر من از جریان انقلابی دور شده است با هر سابقه‌ای باشد این نوع تفکر در جریان انقلابی تعریف نمی شود مگر خودش و نگاهش را اصلاح کند.

او اضافه کرد :‌من مطمئنم در شهرداری تهران به افراد سهم‌خواه و باج‌گیر فرصتی داده نخواهد شد. این را مطمئن هستم. چون اگر قرار بود بدهد، آقای مطهر محمدخانی  این را رسانه‌ای نمی‌کرد. زنگ می‌زد می‌گفت تو رو خدا بیا بنشینیم با همدیگر ببینیم چه کار باید کنیم. رسانه‌ای کردن این موضوع یعنی اینکه هم من نقطه‌ضعفی ندارم که تو بخواهی این را افشا بکنی و هم اینکه قرار نیست به تو باج بدهم.  

عباسی  معتقد است :‌ آن فردی که این رفتار را از خودش انجام می‌دهد دیگر جوان انقلابی نیست. ما می‌گوییم   انسان درستکار. وقتی آن فرد دچار خطایی شد که دیگر نمی‌شود گفت این انسان درستکار دچار خطا شد. آن دیگر در آن لحظه دچار آن خطا است و او را با آن خطا می‌سنجند. پس ما وقتی از یک جوان انقلابی صحبت می‌کنیم، جوان انقلابی عاری از این رفتار است. اگر این رفتار را از خودش نشان داد، نمی‌شود به او جوان انقلابی اطلاق کرد. هر کسی می‌خواهد باشد و هر اسمی می‌خواهد باشد.

با این حال باید منتظر ماند و دید در روزهای آتی این قبیل اعتراضات افزایش خواهد یافت یا به مانند تجربه چند ماه اخیر دولت در مواجهه با چهره‌های متنوع جریان اصولگرا آرامش به این اردوگاه بازخواهدگشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید