واکنش سخنگوی شورای شهر تهران به فیلم تلخ دستگیری یک خانم

کدخبر: ۴۴۸۱۰۲
اقتصادنیوز : شورا با نیروی انتظامی جلسه داشته و می‌دانیم آنها در این رابطه‌ تأکید دارند که این اتفاق به این صورت نیفتد؛ زیرا واقعا جامعه روحیه‌اش با این اتفاقات صدمه می‌بیند. هر‌یک از هم‌وطن‌ها و همشهری‌های ما شخصیت‌شان ارزشمند است؛ حتی آن کسی که دارد کار غلطی را می‌کند، ما باید با روشی که قانون به ما اجازه داده و همراه با مهربانی آن را انجام دهیم. شما حتی برای تربیت فرزندت وقتی می‌خواهی به او رو‌دستی بزنی، باید با مهربانی باشد. در غیر‌این‌صورت ضرب‌و‌شتم می‌شود.
واکنش سخنگوی شورای شهر تهران به فیلم تلخ دستگیری یک خانم

به گزارش اقتصادنیوز ،چند روز پیش بود که فیلمی از دستگیری یک زن توسط خودروی گشت ارشاد در شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های جدی روبه‌رو شد. در این ویدئو دیده شده که مأموران انتظامی زن را از موهایش می‌کشند و با ابزار مخصوص گرفتن سگ‌ها به سر این زن ضربه می‌زنند.

حالا فرمانده نیروی انتظامی می‌گوید که این دستگیری ارتباطی با حجاب نداشته است. سردار حسین اشتری گفت: درباره فیلم اخیری که راجع به برخورد با یک خانم در فضای مجازی منتشر شد، باید بگویم موضوع مربوط به حجاب نبوده است. البته مسئله در بازرسی نیروی انتظامی در حال بررسی است که نتیجه آن احتمالا فردا مشخص می‌شود. تصاویری در فضای مجازی درباره کیف‌قاپی یا ناهنجاری‌های دیگر پخش می‌شود که پس از پخش این تصاویر بیش از ۹۵ درصد مجرمان شناسایی و دستگیر می‌شوند؛ اما نتوانسته‌ایم این موضوع را اطلاع‌رسانی کنیم که مجرم دستگیر و مجازات شده است. فرمانده نیروی انتظامی گفت: اطلاع‌رسانی در این زمینه افزون بر ایجاد آرامش برای مردم موجب ترس مجرمان خواهد شد. سردار اشتری افزود: به‌عنوان نمونه در محور کرج - قزوین موتورسواری، ۲۰۶ یک خانم را متوقف و زیورآلات او را سرقت کرد که در کمتر از ۴۸ ساعت سارق دستگیر شد؛ اما فیلم دستگیری آن منتشر نشد. کسانی که در فضای مجازی فعال‌اند، برخورد پلیس با مجرمان را برای آرامش بیشتر مردم منتشر کنند.

این موضوع آن‌قدر خبرساز شده که شورای شهر تهران هم به آن ورود کرد. علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران، در واکنش به این فیلم می‌گوید: از هر دو طرف باید به این موضوع نگاه کرد؛ رفتاری که شبیه جرم است و موقعیت‌های اخلاقی جامعه را متزلزل می‌کند، اشتباه است و کسی هم که می‌خواهد با این موضوع برخورد بکند، باید توأم با اخلاق و مهربانی عمل کند.

او ادامه می‌دهد: شورا با نیروی انتظامی جلسه داشته و می‌دانیم آنها در این رابطه‌ تأکید دارند که این اتفاق به این صورت نیفتد؛ زیرا واقعا جامعه روحیه‌اش با این اتفاقات صدمه می‌بیند. هر‌یک از هم‌وطن‌ها و همشهری‌های ما شخصیت‌شان ارزشمند است؛ حتی آن کسی که دارد کار غلطی را می‌کند، ما باید با روشی که قانون به ما اجازه داده و همراه با مهربانی آن را انجام دهیم. شما حتی برای تربیت فرزندت وقتی می‌خواهی به او رو‌دستی بزنی، باید با مهربانی باشد. در غیر‌این‌صورت ضرب‌و‌شتم می‌شود و ما هم دائم باید این را تذکر بدهیم و به هم بگوییم.

او درباره تکرار این اشتباهات هم می‌گوید: دیکته نوشته غلط دارد. شما در بیمارستان هم می‌روید بر‌اساس بیماری جراحی، سبک و سنگین و... نیروی انتظامی امین اخلاقی جامعه است و باید دقت بیشتری شود تا جامعه ملتهب نشود. البته این کارها توسط آدم‌ها رخ می‌دهد و آدم‌ها خطاپذیر و ممکن‌الخطا هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید