بررسی تصمیمات جدید در شهرداری پایتخت

همه پول‌های شهرداری تهران یک کاسه شد

کدخبر: ۴۵۷۴۹۶
اقتصادنیوز :‌شهردارتهران مدعی است دیگر تنش مالی در شهرداری ندارد و هزینه نگهداشت شهر را هم یک ماه زودتر پرداخت کرده است، یک عضو شورای شهر تهران هم اعلام کرد: پرداخت منظم حقوق و هزینه‌های نگهداشت شهر ناشی از ایجاد خزانه کل است که درآمدهای همه زیر مجموعه شهرداری صرف امور جاری می‌شود.
همه پول‌های شهرداری تهران یک کاسه شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران ،شهردار تهران مدعی است: دیگردر شهرداری کمبود درآمد نداریم و هزینه‌های یک ماه آینده نگهداشت شهر را هم پرداخت کرده اند. این تصویر شهردار با نگرانی اعضای شورای شهر برای دخل خالی و عقب ماندگی در حوزه تحقق درآمد همخوانی ندارد.

شهردار تهران به تازگی با وضعیت مالی شهرداری در دو سال و نیم گذشته گفته است: در دو سال و نیم گدشته شهرداری کار می‌کرد که فقط حقوق‌ها را بپردازد. ۶۷ تا ۷۰ درصد اعتبارات از شهرسازی فراهم می‌شد که آن بخش نیز قفل شده بود. اما با ایجاد انضباط مالی حقوق‌ها را در ۲۸ ماه واریز و به شورا اعلام کردیم که با حاکم کردن نظم مالی دیگر تنش مالی نداریم.

به گفته او دو ماه است که حقوق پرداخت می‌شود و اعتبار نگهداشت شهر برای ماه آینده را نیز دیروز پرداخت کردیم.

ناصرامانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به اکوایران می‌گوید: با توجه به تجربه‌ای که دراین حوزه در شهرداری دارم و گزارش‌هایی که به شورا رسیده است اتفاق خاصی که افتاده این است که مجموعه درآمدهای شهرداری تهران به خزانه کل واریز می‌شود و در خزانه اولویت را به درستی به نگهداشت شهر و پرداخت حقوق و مزایا داده اند.

وی ادامه داد: اصلی ترین منابع درآمدی شهرداری تهران مالیات بر ارزش افزوده و یا عوارض شهرسازی است و سایر درآمدهای شهرداری آن قدر جزیینی است که نمی‌تواند نیازهای شهرداری حتی در حوزه نگهداشت را تأمین کند.

امانی تاکید کرد: با توجه به واریز تمامی درآمدهای مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها به خزانه شهرداری و مدیریت واحد بر هزینه کردها از سوی معاونت مالی شهرداری، ابتدا هزینه‌های جاری مانند نگهداشت و حقوق و دستمزد پرداخت می‌شود و اگر اعتباری باقی ماند به فعالیت‌های عمرانی اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش اکوایران ،ایجاد خزانه واحد ازهمان روزهای ابتدایی دوره پنجم شورای شهر تهران دنبال می‌شد، اما همواره با موانع و مقاومت‌هایی رو به رو بود. به گفته کارشناسان مالی ایجاد خزانه واحد «شفافیت»، «قانون مداری» و «کارآیی» را در مالیه شهری در تهران؛ افزایش می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید