پیش بینی بازارها در 29 آذرماه 1400؛

مقاومت در بازار دلار، تکانه در بازار خودرو

کدخبر: ۴۶۲۹۶۸
اقتصادنیوز: حساسیت بازارها به مذاکرات برجامی وین، روند معاملات را لحظه ای و نوسانی کرده است.
مقاومت در بازار دلار، تکانه در بازار خودرو

به گزارش اقتصادنیوز  ، بازارها در حالی همچنان با حساسیت بیشتری مذاکرات برجامی وین را دنبال می کنند که در بازار ارز جبهه مقاومت برای ممانعت از ریزش بیشتر دلار فعال شده است.

زنگ خطر سقوط لیر برای اقتصاد ایران

2 عامل مهم افت قیمت دلار

بازار ارز | جبهه مقاومت خریداران در بازار ارز

قیمت دلار در کانال 29 هزار تومان دنبال می شود و بازیگران ریزشی به دنبال این هستند که این مسیر را به سطوح پایین تر سوق دهند اما معامله گران در سمت خرید مقاومت می کنند و مانع از ریزش بیشتر می شوند. قیمت دلار فعلا پایین تر از محدوده 30 هزار تومان است و با توجه به اخبار طرفین مبنی بر احتمال از سرگیری مذاکرات وین تا قبل از پایان سال جاری میلادی، احتمال سیگنال های مثبت برای فروش در بازار ارز هم بیشتر شده است. 

جزئیات طرح اختصاص سهمیه بنزین به افراد به جای خودرو

10 قانون مهمی که خریداران رمزارز باید بدانند

 


بازار سهام | احتمال تکرار سناریوی نزولی

در بازار سهام، شاخص ها دوباره در روز یکشنبه ریزشی شدند و به نظر می رسد با وجود احتمال سیگنال گیری بازار از بازگشایی کامودیتی ها، روز دوشنبه هم مسیر نزولی دنبال شود. با تداوم مسیر خروج پول حقیقی ها از بازار سهام و ورود بخشی از پول ها به بازارهای کم ریسک همچون صندوق های با درآمد ثابت به نظر می رسد به این زودی جریان نزولی معاملات تغییری نداشته باشد. در شرایط بی اعتمادی معامله گران، سیاست گذار باید دست به اقدامات جدی در این خصوص بزند.

۱۰ تصمیم کلیدی دولت برای بورس تهران

بازار خودرو | قیمت خودرو دوباره تکان خورد

در بازار خودرو، قیمت محصولات پرتیراژ دو خودروساز متاثر از حرکت روبه پایین دلار، با افت قیمت مواجه شد. این در حالی است که با سیگنال های مثبت از مذاکرات برجامی وین، خریداران خوش بینانه اخبار را رصد می کنند و معتقدند که همین سیگنال کافی بود تا قیمت ها را دوباره با تکانه مواجه کند. البته همچنان نه خریدی و نه فروشی در بازار صورت نمی گیرد.

بازار مسکن | سیگنال گیری از نرخ سود وام مسکن

در هفته های پایانی پاییز نرخ سود در وام مسکن به سطح بالایی رسید و در قله دو سال گذشته قرار گرفت. این تنها مسیر صعودی در میان بازارهای مالی این هفته بود. بررسی هفتگی نرخ سودها در هفته گذشته نشان از تنها یک صعود در بازارهای مالی داشت. نرخ بهره که در این هفته ها روندی نزولی داشت، همچنان بر این مسیر پافشاری کرده و با کاهشی اندک در نهایت در مرز 21.04 درصد قرار گرفت.

بازار ارز دیجیتال | زنگ خطر در بازار رمزارزها

 روز گذشته معاملات بیت کوین زنگ خطرها را برای کاهشی شدن قیمت ها زد. یوهانس یکی از تحلیلگران معروف بازار می‌گوید که فروش عظیم معامله‌گران آسیایی، یکی از محرک‌های اصلی رکود فعلی قیمت بیت کوین است و در طرف مقابل، معامله‌گران آمریکایی و اروپایی قدرت بیشتری در بازار پیدا می‌کنند.

 

  • شتران
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید