مجوزهزینه کرد 100 میلیونی به مناطق شهرداری برای ایام فاطیمه

کدخبر: ۴۶۴۴۰۰
اقتصادنیوز :‌در شیوه نامه اجرایی پاسداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا به شهرداری های مناطق اجازه داده شده تا 100 میلیون تومان برای برنامه های لازم اجرای این ایام هزینه کنند . در این دستورالعمل به نذرسمنو ، پخش صوت حدیث کسا در بوستان ها و فضاهای عمومی شهر ،برپایی دسته های عزاداری کودکان و نوجوانان در معابر پرتردد اشاره شده است .
مجوزهزینه کرد 100 میلیونی به مناطق شهرداری برای ایام فاطیمه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازاکوایران ،شهرداری تهران در دهه فاطمیه شیوه نامه اجرایی پاسداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا را  از سوی اداره کل فرهنگی معاونت اجتماعی فرهنگ شهرداری تهران برای شهرداری های مناطق 22 گانه و نهادها و سازمان های شهرداری  ابلاغ  کرده است .

در این شیوه نامه آمده است که همزمان با ایام شهادت مظلومانه حضرت فاطمه در سراسر کشور نهادهای مختلف اجتماعی اعم از دولتی و مردمی در راستای پاسداشت شخصیت والای دخت نبی مکرم اسلام  اقامه عزا می کنند .  

فاطیمه

مجموعه مدیریت شهری تهران به ویژه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی نیز بر خود لازم می داند تا در راستای پاسداشت ایام شهادت آن حضرت طبق سنوات قبل هم راستا و همگام با سایر نهادهای دولتی و مردمی در این مهم انجام وظیفه کند.

 در دستورالعمل معاونت اجتماعی  شرکت کنندگان این برنامه فرهنگی ، مرکز فعالیت دینی شهرداری، مناطق  ۲۲ گانه شهرداری، ادارات و سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری، ستاد راهبری مدیریت محله شهر تهران هستند .

 اهداف برنامه‌های حوزه فرهنگی در سالگرد شهادت حضرت فاطمه ترویج سیره عملی زندگانی حضرت فاطمه زهرا به عنوان بانوی اخلاق، تکمیل و پاسداشت مقام والای حضرت فاطمه، ترویج ارزش‌های دینی و مذهبی و تکمیل و ترویج جایگاه مادران و بانوان ،ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با تکیه بر آموزه های حضرت فاطمه زهرا بیان شده است .  

همچنین در این شیوه نامه تاکید شده  در اجرای برنامه های ابلاغی توجه به نقش اساسی و استفاده از ظرفیت مساجد و هیئت ها ،ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی استفاده شود و  برای تبلیغ و اطلاع رسانی ادارات فرهنگی مناطق ۲۲ گانه حداکثر یک میلیارد ریال از محل اعتبارات ابلاغی امکان استفاده دارند .

در لیست برنامه های لازم الاجرا هم راه‌اندازی دسته‌های عزاداری ایستگاه‌های فرهنگی و برپایی موکب و اجرای مراسم شام غریبان در دهه دوم فاطمیه ،تعزیه خوانی با موضوع ترویج اخلاق و سیره حضرت فاطمه، برپایی مراسم شب یلدای فاطمی در سامان سرا و مددسرا ها با لحاظ ایام‌فاطمیه  اشاره شده است .

مشارکت در نذر سمنو با محوریت و بهره‌گیری از ظرفیت هیئت و مساجد به تعداد محلات در دهه دوم فاطمیه ،پویش نذر حاج قاسم با تهیه بسته های کمک معیشتی ویژه نیازمند، برگزاری مراسم یلدای فاطمی بر مزار و مقبره شهدای گمنام هر منطقه ، اجرای مراسم روضه خوانی در منازل خانه هر شهید یک فاطمیه، برپایی دسته های عزاداری کودکان و نوجوانان در کوچه های مهم و پر تردد محله در دهه دوم فاطمیه ،برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، پخش صوت حدیث کسا در بوستان ها و فضاهای عمومی میادین و بازار تره بار فروشگاه‌های شهروند سراهای محله( شب و روز شهادت )،در دهه دوم فاطمیه اجرای گروه های سرود سیار میدانی با استفاده از ظرفیت مدارس مساجد و پایگاه‌های بسیج برگزاری، دوره های شخصیت شناسی حضرت فاطمه در سرای محلات، برگزاری آیین چارپایه خوانی در محلات منطقه استفاده از ظرفیت مساجد و هیئت ها ازدیگر برنامه های لازم اجرایی است که برای ایام فاطیمه از سوی شهرداری پیش بینی شده است .

فاطیمه

فاطیمه فاطیمه فاطیمه فاطیمه فاطیمه

 
 در همین رابطه:
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید