احمد صادقی در جلسه شورای شهرستان تهران خواستار شد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت شوراها در حل مشکلات

کدخبر: ۴۶۴۹۶۷
اقتصادنیوز :‌رئیس شورای شهرستان تهران خواستار استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت شوراها در حل مشکلات شد.
ضرورت استفاده از ظرفیت شوراها در حل مشکلات

احمد صادقی رئیس شورای شهرستان تهران در جلسه این شورا که پذیرای روئسا و اعضای شورای اسلامی بخش آفتاب و روستاهای آن بود، اظهار داشت: تهران پایتخت کشور است و به دلیل جذابیت های زیادی که در این کلانشهر وجود دارد تعداد زیادی مهاجر به سمت آن هدایت می شوند و همین موضوع باعث می گردد تا مشکلات عدیده ای برای این شهر به وجود آید.

وی با تاکید بر اینکه حواشی تهران با مشکلات متعددی رو به روست که گاها به یک گره کور مبدل می شوند، خاطر نشان ساخت: برای حل مشکلات موجود در این حوزه می بایست از ظرفیت شوراها به نحو مناسبی بهره ببریم. شوراها فرصت بسیار مناسبی هستند که متاسفانه از ظرفیت آن ها تا کنون کم استفاده شده است.

رئیس شورای شهرستان تهران در ادامه این جلسه با اشاره تاخیر راه اندازی نظام شورایی در کشور نسبت به نظام اداری گفت: نظام شورایی نسبت به نظام اداری بیش از بیست سال عقب افتادگی دارد و همین موضوع زمینه ساز ایجاد مشکلات متعددی شده است لذا ضرورت دارد با توجه به ضرورت امر با مجموعه اقداماتی که به انجام می رسانیم این فاصله زمانی را از بین برده و زمینه را برای افزایش خدمات به مردم فرهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ نهادی به مانند شورا نمی تواند نظام مسائل تهران را شناسایی و در آن تغییر ایجاد کند، بیان داشت: حریم تهران یکی از آن مشکلاتی است که طی 40 سال گذشته حل نشده و اگر بخواهیم با روند گذشته در این خصوص عمل کنیم و کار در اختیار کارشناسانی قرار گیرد که با جنس کار آشنایی ندارند در این خصوص نمی توانیم به پیشرفتی دست یابیم.

صادقی ادامه داد: برای حل مشکل حریم شهر می بایست از نظرات تخصصی اعضای شورا بهره برد چرا که در این خصوص متخصص هستند و سالیان متوالی در شورا حضور داشته اند و با موانع و ضرورت های انجام این طرح آشنایی دارند. اگر طرح ها و مصوباتی که از دل شورا بیرون نیامده باشد برای حریم شهر به مرحله اجرا گذاشته شود در 40 سال دوم انقلاب نیز نمی توانیم در این حوزه به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم. ضرورت دارد تا ما یک زیست بهتر را برای مردم فراهم کنیم و به این نکته توجه شود که روز به روز به جمعیت شهری افزوده می شود و اگر برای مدیریت شهری و روستایی جایگاهی در نظر گرفته نشود، مشکلات همچنان باقی خواهند ماند و روند مثبتی برای حل انها شکل نخواهد گرفت

وی با بیان اینکه بر اساس قانون وظایفی برای شوراها تعریف شده است، گفت: اگر روند کنونی در دستور کار قرار داشته باشد نمی توان توقع داشت که کاری پیش برود. باید به این نکته توجه داشت که جایگاه شورا یک جایگاه قانونی است و از آنجا که ما با رای مردم به شورا راه یافته ایم می بایست مطالبه گر بوده و به دنبال رفع مشکلات آنان باشیم.

رئیس شورای شهرستان تهران ادامه داد: مقرر گردیده تا سراغ نظام مسائل هر بخش برویم و مشکلات را احصا کنیم و این موضوع را تا پایان دوره در دستور کار داشته باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت امر آموزش در نظام شورایی خاطر نشان کرد:  بسیاری از مصوبات ضمانت اجرا ندارد که می توان روی آنها بحث کرد و در مراجع بالاتر مثل شورای عالی استان ها پیگیری کنیم.

صادقی بیان داشت: در شورای استان تهران مقرر گردیده تا از بخش های شهرستان تهران بازدید صورت گیرد و جلساتی برگزار شود تا نظام مسائل استخراج و چالش ها احصا شود و در مقابل فرصت ها و تهدیدها مرور گردد تا از این طریق به یک بسته پیشنهادی به منظور رفع موانع رسید.

وی گفت: جنس مسائل و مشکلاتمان طوری است که ما را در انجام وظایف قانونی دچار مشکل می کند لذا ضروری است تا سیاستگذاری و ریل گذاری در مراجع بلاتر در این خصوص صورت گیرد.

احمد صادقی در پایان این جلسه ضمن جمع بندی موضوعات مطروحه بر ضرورت همفکری با مردم جهت اجرای طرح ها تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: نباید مردم را بلاتکلیف بگذاریم. اگر قرار است جایی توسعه اس متوقف شود باید بودجه بگذاریم و بگوییم که توقع نداشته باشید برای اینجا اتفاقی بیافتد. اگر ما با ردم صحبت کنیم این پیش بینی وجود دارد که راهکارهایی را آنها بدهند که مشکل به نحو مطلوب تری حل شود.

وی تاکید کرد: موضوعاتی همچون سیل، طرح هادی، جمع اوری اب های سطحی و ... که از چالش های بخش آفتاب هستند می بایست بازنگری و اصلاح شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید