کج سلیقگی بود!/شهرداری براساس قانون رفتار کند

واکنش دو عضو شورا به اعزام مداح رایگان به خانه‌ها

کدخبر: ۴۶۷۱۱۲
اقتصادنیوز :‌دو عضو شورای شهر تهران به خدمات تازه شهرداری به شهروندان درخصوص خدمات رایگان اعزام مداح واکنش نشان داده و علی اصغر قائمی گفت: ما هر کدام سلیقه و علایق شخصی داریم که برای خودمان محترم است. می‌توانیم در زندگی شخصی خودمان آن سلایق و علایق را اعمال کنیم؛ ولی وقتی در جایگاه مدیریت کلان می‌نشینیم طبیعتا باید براساس چارچوب قانون رفتار کنیم.
واکنش دو عضو شورا به اعزام مداح رایگان به خانه‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران ،ابتدای این هفته بود که علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) با عنوان «گره گشا» خبر داد و در تشریح این برنامه‌ها گفت: چهارمین دوره پویش جهادی «روضه‌خوان» با هدف ترویج روضه‌های خانگی با همکاری مداحان و سخنرانان مذهبی اجرا می‌شود.

 در این برنامه خانواده‌هایی که بنابر دلایلی امکان حضور در مراسم و اجتماعات عزاداری را با توجه به شرایط کرونایی ندارند، می‌توانند با هماهنگی، یک مراسم روضه و عزاداری را در منزل خود برگزار کنند و از خدمات رایگان اعزام مداح بهره‌مند شوند.

اعزام مداح رایگان، بازتاب‌های زیادی در فضای مجازی داشت. منتقدان معتقد بودند شهرداری باید به تکالیف اصلی خود در حوزه‌های مختلف نگهداشت شهر عمل کند و نهادهایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی در این حوزه باید فعال‌تر عمل کنند.

واکنش برخی از کاربران فضای مجازی هم این بود که مدیران تازه شهر با این گونه فعالیت‌ها قصد دارند تغییر نگاه در حوزه فرهنگی اجتماعی شهر را به رخ بکشند. واکنشی که پس از بیلبوردهای تبلیغاتی هفته کتاب با حضورپررنگ برخی نویسندگان از یک طیف فکری هم ایجاد شد.

علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که برخی از شهروندان تهرانی پس از انتشار خبر اعزام روضه خوان رایگان به منازل و محتوای بیلبوردهای چند ماهه اخیر در سطح شهر تهران معتقدند شهردار تهران قصد دارد پیروزی یک طیف فکری در مدیریت شهری را یادآوری کند، به اکو ایران می‌گوید:‌ ما هر کدام سلیقه و علایق شخصی داریم که برای خودمان محترم است. می‌توانیم در زندگی شخصی خودمان آن سلایق و علایق را اعمال کنیم؛ ولی وقتی در جایگاه مدیریت کلان می‌نشینیم طبیعتا باید براساس چارچوب قانون رفتار کنیم.

او ادامه می‌دهد:‌ قانون مدیریت شهری اختیاراتی را به شورای شهر، شهردار، معاونین و ارکان اجرایی شهردار داده است. اگر این مسائل واقعیت خارجی داشته باشد، طبیعتا وظیفه شورا است که ورود کند و از جایگاه نظارتی خودش تذکر بدهد که این حوزه اختیارات و مسوولیت شهردار تهران نیست، اما اگر در حوزه اختیارات و وظایف‌شان باشد، طبیعتا ما هم حمایت و هم همراهی می‌کنیم و هر کمکی از دست‌مان بربیاید، وظیفه‌مان است که انجام دهیم.

قائمی گفت: روی این نوع برنامه‌ها باید در کمیسیون تخصصی بحث شود و راجع به آن نظریه بدهند. معمولا اگر دقت کرده باشید، تذکراتی که اعضای شورا در شروع هر جلسه می‌دهند، درخصوص نقاطی است که احساس می‌کنند ممکن است برای رسیدن به آن مسیر نادرستی طی شود. باید منطبق بودن این نوع فعالیت‌ها بر مسئولیت‌های شهرداری در کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان به طور دقیق‌تری درباره آن اظهارنظر کرد.

قائمی در صحت این خبر که به طوررسمی از سوی شهرداری برای انتشار در اختیار رسانه ها قرار گرفته بود شک داشت .

اما ناصر امانی درمورد طرح اعزام رایگان مداح به خانه‌ها که توسط شهرداری مطرح شده است، شفاف تر موضع گیری می کند  . او به سایت انتخاب گفته است که بنده هم در رسانه‌ها دیده‌ام. معاون سازمان فرهنگی شهرداری این خبر را داده و به اعتقاد من موضوع مهمی نیست. یکی از معاونین چنین خبری را داده و شهرداری خیلی درگیر این موضوع نیست. از جزئیاتش اطلاعی ندارم ولی به باور من یک کج سلیقگی بود،بهتر بود این مسئله مثلا از طریق سازمان تبلیغات یا خانه مداحان که یک سازمان مردم نهاد است و تعداد زیادی از مداحان اهل بیت هم عضوش هستند، اعلام می‌شد نه از طریق یک سازمان رسمی همچون سازمان فرهنگی شهرداری تهران.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید