پیش بینی بازارها پنج شنبه 19 اسفند 1400

قیمت خودرو فریز شد /سیگنال آمریکایی به رمز ارزها

کدخبر: ۴۸۱۷۷۵
اقتصادنیوز: هر لحظه حساسیت بازارها نسبت به مذاکرات وین بیشتر می شود و در حالت آماده باش قرار گرفته اند..
قیمت خودرو فریز شد /سیگنال آمریکایی به رمز ارزها

به گزارش اقتصادنیوز ، در شرایطی که همچنان بازارها منتظر اعلام توافق وین هستند، نوسان های محدود ویژگی این روزهای بازار است.

بازار ارز و سکه | توان حرکت روبه جلوی دلار گرفته شد

در بازار ارز قیمت ها به مثابه روزهای قبل در همان محدوده ها دنبال شد. قیمت دلار همچنان در میانه کانال 25 هزار تومان و سقف کانال 24 هزار تومان در نوسان است. فروشندگان با امید بیشتری در بازار فعالند و خریداران فعلا در موقعیت غیرفعالی به سر می برند. بازار نسبت به توافق احتمالی در وین به اطمینان نسبی رسیده و همین باعث شده فعلا قیمت ها توان روبه جلو نداشته باشند. در تازه ترین رویدادها هم رسانه نزدیک به دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی خبر رویترز درباره نهایی شدن متن توافق در وین را تکذیب کرد.

بازار سهام | بازدهی شاخص ها در بورس مثبت شد

شاخص ها در بازار سهام در پایان معاملات روز چهارشنبه با روند مثبتی دنبال شدند. شاخص کل بورس بازدهی 5.2 درصد و شاخص هم وزن بورس بازدهی 2.5 درصد داشت. این در حالی است که موقعیت خریداران همچنان مثبت ارزیابی می شود و شاخص کل بورس هم از رهگذر عرضه و تقاضا در نیمه کانال 1.348 میلیون واحد ایستاد.

بازار خودرو | فریز قیمتی در خودرو

در بازار خودرو، قیمت ها در روز چهارشنبه بدون تغییر دنبال شدند. فعالان بازار ارز فریز قیمتی برای توصیف معاملات بازار خودرو یاد می کنند. این درحالی است که به نظر می رسد فعالان بازار خودرو منتظر نتایج مربوط به مذاکرات برجامی وین هستند. در صورت توافق احتمالی برجام که برخی از انجام آن در هفته آخر اسفند خبر داده اند، شرایط بازار عوض خواهد شد.

بازار مسکن | فعالان مسکن منتظر نتایج مذاکرات وین

در بازار مسکن، نشانه هایی از تحرک و حرکت روبه جلوی قیمت ها دیده می شود، این در حالی است که حجم معاملات همچنان در سطح پایین ارزیابی می شود. باید منتظر ماند که نتایج مذاکرات برجامی وین به کجا خواهد انجامید، همین مسئله می تواند بازار را وارد وضعیت دیگری کند که از منظر فعالان مسکن می تواند تغییر دهنده وضعیت موجود باشد. 

بازار ارز دیجیتال |  سیگنال مثبت فرمان اجرایی بایدن به رمز ارزها

جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری  آمریکا، به‌اشتباه بیانیه‌ای را در رابطه با جزئیات فرمان اجرایی جو بایدن که به ارزهای دیجیتال مربوط است، منتشر کرد. آن‌طور که از بیانیه یلن پیداست، دولت آمریکا و شخص رئیس‌جمهور، رویکرد مثبتی نسبت به ارزهای دیجیتال دارند. طبق متن فرمان اجرایی رئیس‌جمهور، وزارت خزانه‌داری موظف شده است که با همکاری دیگر سازمان‌های دولتی، گزارشی در رابطه با آینده پول و سیستم‌های پرداختی ارائه کند. آن‌طور که [از بیانیه یلن] پیداست، بایدن در این فرمان اجرایی نگاه مثبتی به ارزهای دیجیتال دارد و به‌دنبال هماهنگی بیشتر و رویکردی همه‌جانبه در سیاست‌گذاری ارزهای دیجیتال است؛ به‌گونه‌ای که از نوآوری‌های همراه با مسئولیت‌پذیری، حمایت شود.  همین موضوع باعث شد که قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها (اتریوم و تتر) با مسیر صعودی دنبال شود. بیت کوین دیشب به 42 هزار دلار نزدیک شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید