کاهش تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده/ ساخت و ساز دیگر صرف ندارد؟

کدخبر: ۴۸۲۹۴۷
اقتصادنیوز: تعداد پروانه‌های صادر شده در کشور نسبت به مدت مشابه بیش از 30 دردصد کاهش داشته است.
کاهش تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده/ ساخت و ساز دیگر صرف ندارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای‌‌اقتصاد، تازه‌‌‌ترین گزارش رسمی از بازار ساخت‌‌و‌ساز در کشور حکایت از آن دارد که در فصل پاییز امسال تعداد پروانه‌‌های ساختمانی صادرشده هم در تهران و هم در کشور کاهش یافته است.

 در پاییز سال١٤٠٠ برای ۹هزار و ۴۶۱واحد مسکونی پروانه ساخت صادر شده و این در حالی است که این مقدار نسبت به فصل قبل از آن ۳/ ۲۴درصد و نسبت به فصل مشابه پارسال ۲/ ۲۸درصد کاهش داشته است. متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌‌های احداث ساختمان ۹/ ۷ واحد بوده است. به این ترتیب در مجموع حدود یک‌‌هزار و ۲۰۰ پروانه مسکونی در پاییز امسال از سوی شهرداری تهران صادر شده است که نسبت به فصل تابستان ۲/ ۲۵ درصد و نسبت به فصل مشابه پارسال ۲۵ درصد کاهش داشته است.

تعداد پروانه‌‌های صادر شده توسط شهرداری‌‌‌های کل کشور نیز در پاییز امسال ۲۶هزار و ۳۹۴فقره بوده که درمجموع ۸۲هزار و ۷۰۳واحد مسکونی را شامل می‌‌‌شود. بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، تعداد پروانه‌‌های ساختمانی صادرشده در کشور طی پاییز۱۴۰۰ نسبت به تابستان امسال ۱۱درصد و نسبت به فصل مشابه پارسال ۸/ ۳۰درصد کاهش داشته است. مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌‌های صادرشده برای احداث ساختمان‌‌ در پاییز ١٤٠٠ در کشور حدود ۱۶هزار مترمربع بوده است که افت فصلی آن ۸/ ۱۳درصد و افت نقطه‌‌‌ای آن (در مقایسه با پاییز ۹۹) ۴/ ۲۷درصد است. متوسط مساحت زیربنا در پروانه‌‌های پاییز در کل کشور نیز ٦٠٠ مترمربع بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید