به روزرسانی آیین نامه سامانه شفافیت

نارضایتی اعضای شورای شهر از بی‌توجهی زاکانی به سامانه شفافیت

کدخبر: ۴۹۱۸۵۶
اقتصادنیوز:مدت هاست که اعضای شورای شهر تهران نسبت به عدم به روز رسانی سامانه شفافیت به شهرداری تذکر می دهند،احمد صاقی رییس کمیته شفافیت می گوید به زودی با اصلاح آیین نامه سامانه شفافیت اطلاعات ، روز رسانی این سامانه آغاز می شود .
نارضایتی اعضای شورای شهر از بی‌توجهی زاکانی به سامانه شفافیت

به گزارش اقتصادنیوز اسفند سال گذشته بود که احمد صادقی رییس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری یادآور شد که باید گزارش های مالی دروب سایت شفافیت بارگذاری شود .

او به تذکرهای پی درپی خودبه شهرداری دراین خصوص اشاره کردوگفت:‌بنده بارها تذکر دادم که چرا این سامانه به‌روزرسانی نمی‌شوداما نه پاسخی بابت تذکرات دریافت کردم و نه سامانه‌ها بروز شدند.از طرفی نه تنها گزارش‌ها به روز نمی‌شوند بلکه به گونه‌ای هم بارگزاری می‌شود که برای مردم قابل فهم نیست. مردم نمی‌توانند متوجه شوند ریز هزینه‌ها در کجا مصرف می‌شود و معاونت اقتصادی در شیوه گزارش‌دهی سامانه شفافیت به نظر می‌رسد که باید بازنگری مجدد کنند.

سامانه شفافیت در دوره پنجم مدیریت شهری راه اندازی شد و در آن برای نخستین بار در تاریخ شهرداری تهران اطلاعات معاملات شهرداری ،شهرسازی ، منابع انسانی ،بودجه ،صورت های مالی واطلاعات سامانه های نظارتی منتشر شد.اما در دوره ششم این روند ادامه پیدا نکرد .  

احمد صادقی در گفت و گو با اکو ایران تاکید کرد: شهرداری پس از تذکرها و پیگیری های انجام شده درحال بازنگری آیین نامه سامانه شفافیت است که پس از اصلاح این آیین نامه بارگذاری اطلاعات آغاز می شود .

وی ادامه داد: مواردی درآیین نامه فعلی وجود دارد که مبهم است  که مهم ترین  ابهامات نیز مربوط به انطباق با قوانین بالا دستی است که پس از آن اطلاعات بارگذاری خواهد شد .

به گفته رییس کمیته شفافیت شورای شهر تهران جلسات بازنگری و اصلاح این آیین نامه آغاز شده نمایندگان کمیته شفافیت نیز در این جلسات حضور دارند .

صادقی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود نهادهای نظارتی نسبت به انتشار برخی از اطلاعات واکنش نشان داده نیز توضیح داد:  نکاتی که در این حوزه مطرح بود انتشار برخی ازاطلاعات شخصی افرد مانند کد ملی و ... بود که در بازنگری و اصلاح آیین نامه این موارد نیز دیده می شود .

او در خصوص این که احتمال داردپس از بازنگری در آیین نامه برخی موارد که پیش از این در سامانه وجود داشت حذف شود و موضوعات کم تری در سامانه شفافیت بارگذاری شود گفت :‌احتمال افزایش اطلاعات از کاهش آن بیشتر است . ممکن است برخی از موضوعات غیر ضروری از سامانه حذف شود اما درحوزه هایی که ضرورت بر شفافیت است اطلاعات کاسته که نمی شود افزایش نیز پیدا می کند .

باید منتظر ماند ودید حاصل اصلاحات تیم زاکانی در سامانه شفافیت چه خواهد بود. آیا این اصلاحات موجب شفافیت بیشتر سامانه می‌شود یا اینکه با محدود سازی این سامانه نقاط وگلوگاه‌های جدید برای فساد فراهم خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید