تشویق مدیران زاکانی توسط دولت رئیسی

تقدیر از اقدامات متروی تهران در طرح عفاف و حجاب/ راه‌اندازی ایستگاه عاشقی!

کدخبر: ۵۱۵۴۷۳
اقتصادنیوز: به تازگی ستاد عفاف و حجاب وزارت کشور ازشرکت بهره‌برداری متروی تهران به خاطر اقدامات و فعالیت‌های این شرکت به‌عنوان یکی از دستگاه‌های پیشرو در زمینه بهبود زیست عفیفانه تقدیر کرده است.
تقدیر از اقدامات متروی تهران در طرح عفاف و حجاب/ راه‌اندازی ایستگاه عاشقی!

به گزارش اقتصادنیوز یکی از طرح هایی که مترو در این حوزه اجرایی کرده  طرحی به نام ایستگاه عاشقی  بود که  برخی زنان را تشویق به پوشش اسلامی می کرد. فارس درباره این طرح نوشته بود همزمان با هفته حجاب و عفاف و با هدف ترویج این ارزش ایرانی، اسلامی و ارائه الگو عملی شیوه‌های صحیح امر به معروف و نهی از منکر ایستگاه‌های عاشقی توسط گروه دانشجویی و مردمی «مثل هانیه» و با حمایت مسئولان فرهنگی مترو تهران، در پنج ایستگاه تئاترشهر، میدان جهاد، میدان حضرت ولی عصر (عج)، شادمان و میدان امام خمینی (ره) برگزار شد. تیم مثل هانیه با استقرار در این ایستگاه‌ها ضمن دعوت از خانم‌هایی که حجاب مناسبی ندارند با اهدای هدایای فرهنگی و برقراری ارتباط صمیمانه، از آنها می‌خواهند تا یکی از شهدایی را که تصاویر و وصیت آنها روی دکور به چشم می‌خورد به عنوان همراه و رفیق آسمانی خود برای همراهی و الگوبرداری در ادامه مسیر زندگی‌شان انتخاب کنند و سعی کنند هر روز بیشتر از قبل شبیه او زندگی کنند.

نذری پزان علی کریمی در سال 93 +عکس

این تنها اقدام متروی تهران درحوزه تبلیغات حجاب و عفاف نیست . پیام ها و تصاویری نیز در فضای داخلی مترو به این موضوع اختصاص داشت که برخی از این تبلیغات با واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بوده است . به طور نمایی از سنگ‌نگاره‌های تخت جمشید آمده و در کنار آن ادعا شده که آنچه افراد داخل سنگ‌نگاره بر تن دارند، نوعی چادر و حجاب ایرانی است.اما کاربران به متصدیان فرهنگی مترو یادآوری کرده‌اند که آن افراد اساسا زن نیستند! و لباس بر تن آنها هم ربطی به حجاب ندارد.

موضوعی که مدیرعامل متروی تهران آن را مطابق با واقعیت نمی داند . مهدی شایسته اصل،مدیرعامل شرکت بهره‌ برداری مترو تهران و حومه به اکو ایران می گوید :‌ کاری که در متروی تهران درخصوص عفاف و حجاب انجام داده همکاری  با گروه های جهادی عمدتا دانشجویی مردمی بود که سال ها در این حوزه تخصصی کار کردند  وعمدتا خانم های تحصیل کرده ای هستند که  با روی خوش کار ایجابی انجام می دهند .

وی ادامه می دهد :‌به طور مثال در دهه اول محرم از خانم هایی که علاقمند بودند ، دعوت می کردند  که  از طریق مجازی و روش های نوین  زیارت مجازی انجام داده و سپس پیشنهاد می شد  که ازاقلام حجاب و عفاف که  دوست داری رایگان  استفاده  کنند .

شایسته اصل اضافه کرد : زمانیکه این افراد از این اقلام استفاده می کردند می خواستند که خودشان را در آینه ببینند ،بازخورد بسیار خوبی در این حوزه داشتیم . این رویکرد در برخی از شهرهای دیگر  هم بعد از این که  متروی تهران جواب داد ادامه پیدا کرد ،زیرا رویکرد ایجابی و یک امر به معروف مثبت در این دوره بود . کارهای برجسته ای بود نمی گویم کار متروی تهران بود بلکه  گروه های مردمی  آن را انجام دادند و متروتنها بستر این کار را فراهم کرد .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید