عقب نشینی شهرداری از وعده خرید اتوبوس های مازاد جام جهانی

کدخبر: ۵۳۳۱۵۸
سخنگوی شهردار تهران گفته است که نمی داند بخش خصوصی می خواهد اتوبوس های جام جهانی را بخرد یا نه و شهرداری قصد خرید اتوبوس دست دوم را ندارد . این درحالی است که در ابتدا معاون وقت حمل و نقل و ترافیک خرید اتوبوس های اماراتی را در صحن شورای شهر مطرح کرد .
عقب نشینی شهرداری از وعده خرید اتوبوس های مازاد جام جهانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، خرداد ماه امسال بود که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در صحن علنی شورای شهر تهران از سفر یک روزه خود به قطر خبر داد . او در برابر انتقادهای اعضای شورا درخصوص کمبود اتوبوس و وعده هایی که در این حوزه محقق نشده بود اعلام کرد سفری به قطر داشته تا بررسی های لازم برای  استفاده از اتوبوس‌های مازاد پس از برگزاری جام جهانی انجام دهد .

به نظر می رسد تلاش های شهرداری تهران به سرانجامی نرسیده یا این سخنان هم مانند سایر وعده های حمل و نقلی شهرداری به این زودی ها محقق نمی شود . امروز  عبدالمطهر محمدخانی - سخنگوی شهرداری به خبرگزاری ایسنا گفته است که شهرداری تهران اتوبوس دست دوم نمی‌خرد؛ بلکه از بخش خصوصی خرید خدمت می‌کند و ما نمی‌دانیم که بخش خصوصی می‌خواهد اتوبوس‌های جام جهانی را بخرد و یا اتوبوس‌های آلمانی را.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر هم به مذاکرات شهردار و شورای شهر در یکی از جلسات هم اندیشی اشاره کرده وبه ایرنا گفته است: این موضوع در یکی از جلسات هم‌اندیشی به عنوان یک گمانه زنی مطرح شد.

وی افزود: این موضوع به عنوان یک گمانه زنی مطرح شد و قرار شد که شهردار تهران شرایط را بسنجند که اگر امکانش وجود دارد، اتفاق بیوفتد. در جریان جام‌جهانی ممکن است بین دو کشور ایران و قطر هماهنگی های صورت پذیرد و این هماهنگی ممکن است قابلیت این خرید را ایجاد کند. اینکه تا چه اندازه جلو رفتند و چقدر قابیلت این خرید وجود دارد را  شهرداری باید گزارش دهد.

به گفته وی، خرید اتوبوسهای جام جهانی یکی از پیش بینی هایی است که در کنار خرید اتوبوس از جاهای مختلف برای تامین اتوبوس تهران بوده، است.

سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران هم از خرید اتوبوس های مازاد جام جهانی از قطر بی خبر است . او به اکو ایران می گوید شهرداری تاکنون گزارش و اطلاعاتی در این خصوص به ما نداده است و ما هیچ اطلاعی از این موضوع نداریم.

شهردار تهران وعده داده است که تهرانی ها تا پایان امسال 5 هزار و 500 دستگاه اتوبوس فعال خواهند داشت . او دریکی ازجلسات شورای شهر تهران گفت که به مدیرانش در این حوزه گفته اگر این عدد محقق نشود آنها باید به خانه هایشان بروند .

هرچند که رقم دقیقی از اتوبوس های فعال در تهران وجود ندارد ورییس کمیسیون عمران و حمل و نقل تعداد اتوبوس های فعال تهران را هزار و 600 تا هزار و 700 اتوبوس عنوان می کند و مدیرعامل شرکت واحد این رقم را 3 هزار اتوبوس می داند اما اگر آمار ادعایی شهرداری را هم ملاک قرار دهیم در 4 و نیم ماه باقی مانده باید 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس دیگر به تهران افزوده شود .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید