بررسی فایل های قرمز، مشکی و سبز در «منطقه یک» +نمودار

مشتری‌های دائمی خانه های میلیاردی پایتخت

کدخبر: ۵۶۲۶۰۹
بررسی معاملات ملک در گرانترین منطقه پایتخت نشان می دهد که آپارتمان‌های قدیمی این منطقه از متری 120 میلیون تومان نرخ‌گذاری می‌شود تا متری 300 میلیون تومان.
مشتری‌های دائمی خانه های میلیاردی پایتخت

به گزارش اقتصادنیوز، منطقه یک پایتخت سال‌هاست رکورددار گرانترین منطقه در معاملات مسکن است و البته محله به محله این منطقه نرخ‌ها متفاوت است. بررسی ها نشان می دهد قیمت مسکن در گرانترین منطقه تهران به متری 300 میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که در فروردین سال 1401 متوسط قیمت خرید و فروش در منطقه بیش از 70 میلیون تومان بود.

مشتری های دائمی خانه های میلیاردی

بیشتر آپارتمان‌های این منطقه امکانات ویژه‌ای دارند که براساس آن قیمت‌گذاری‌ها نیز متفاوت می‌شود اما قیمت‌های نجومی ملک در این منطقه باعث ریزش خریدار نشده و این خانه‌های چند ده میلیاردی همیشه مشتری خودش را داشته و با گرانتر شدن ملک هم آمارهای فروش در این منطقه کاهش نداشته است.

هرچند که اطلاعاتی دقیقی از میزان فروش ملک دراین منطقه در دو ماه پایانی سال 1401 در دسترس نیست اما روند معاملات در این منطقه افزایشی بوده است.

خیز فروشندگان برای گرانتر کردن قیمت ملک

بررسی فایل های فروش هفته آخر اسفند ماه حکایت از خیز فروشندگان برای گران تر کردن ملک در این منطقه دارد.

بررسی فایل های قرمز، مشکی و سبز در منطقه یک پایتخت

برهمین اساس افزایش فایل‌های قرمز (آپارتمان هایی که بیش از قیمت متوسط نرخ گذاری می شوند) و ناپدید شدن فایل های سبز (آپارتمان هایی که فروشندگان آنها حاضرند زیرقیمت بازار املاک خود را به فروش برسانند) را شاهد بودیم.

بررسی ها همچنین نشان می دهد فایل‌های مشکی (آپارتمان هایی که عادلانه قیمت گذاری شده‌اند) از متری 120 میلیون تومان آغاز می شود و تا متری 180 میلیون تومان وجود دارد.

در میان فایل های قرمز از متری 215 میلیون تومان وجود دارد که مربوط به آپارتمانی 215 متری در محله فرمانیه است تا آپارتمانی 200 متری در زعفرانیه که متری 300 میلیون تومان نرخ‌گذاری شده است.

میزان معاملات ملک در بهار و پاییز 

بر اساس آمارهای بانک مرکزی در فروردین ماه در این منطقه 124 معامله به ثبت رسیده که در اردیبهشت ماه به 428  معامله می‌رسد و  روند رو به رشد معاملات در این محله ادامه دارد و خرداد ماه 620 معامله مسکن در این منطقه به ثبت می‌رسد.

در تابستان میزان خرید و فروش کاهش پیدا می‌کند که با آمدن فصل پاییز دوباره معاملات اوج می‌گیرد؛ اما روند افزایشی قیمت‌ها در این منطقه بدون وقفه ادامه پیدا می‌کند.

200

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید