۳۰۰ هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند!

کدخبر: ۵۸۰۳۶۷
حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در سامانه املاک و اسکان خود اظهاری نکرده بودند که با هماهنگی ستاد اقتصادی دولت به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند.
 ۳۰۰ هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، ابوالفضل نوروزی گفت: یک میلیون واحد مسکونی شناسایی اولیه شده است که این واحدها خالی از سکنه بودند؛ برای مالکان تمامی این واحدها پیامکی به عنوان «خانه» ارسال شده است و برای آن‌ها مهلت زمانی تعیین شد که در صورت  عدم عرضه برای آن‌ها برگه مالیاتی صادر خواهد شد.

به گفته سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی  از این تعداد، ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در سامانه املاک و اسکان با ارائه  اسنادی اظهار کردند که ملک خود را فروخته و یا اجاره داده‌اند.

او می‌گوید: ۵۷۰ هزار ملک که خود اظهاری نکرده بودند به سازمان امور مالیاتی معرفی کردیم  و پیامک به آن‌ها ارسال شد؛  از این تعداد حدود ۲۰۰ هزار  مالک مجدد خود اظهاری کردند.

نوروزی گفت: حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در سامانه املاک و اسکان خود اظهاری نکرده بودند که با هماهنگی ستاد اقتصادی دولت براساس اولویت به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده‌ایم.

او گفت: مجموع این واحدها در مرحله اول به ۶۰ هزار واحد مسکونی رسید و حدود ۳هزار ملک شناسایی شد که مالکان آن‌ها بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی خالی داشتند.

نوروزی گفت: سه بانک نیز بودند که بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی خالی داشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید