جزئیات بودجه شهرداری تهران اعلام شد/ حقوق پرسنل شهرداری تهران 25 درصد بالا می‌رود؟

کدخبر: ۶۲۲۳۸۳
اقتصادنیوز: رقم بودجه شهرداری تهران که روز گذشته زاکانی به شورای شهر تقدیم کرد، 169 هزار و 800 میلیارد تومان اعلام شد.
جزئیات بودجه شهرداری تهران اعلام شد/ حقوق پرسنل شهرداری تهران 25 درصد بالا می‌رود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، روز گذشته شهردار تهران لایحه بودجه سال 1403 را به شورای شهر تهران تقدیم کرد. رقم پیشنهادی شهرداری 169 هزار و 800 میلیارد تومان بود.

میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات لایحه بودجه شهرداری در سال 1403، گفته است: رقم پیشنهادی که در لایحه بودجه به شورا پیشنهاد شده، 169.8 همت است که نسبت به سال گذشته، افزایش خوب و زیادی داشته است. 

وی افزود: این بودجه در بخش مصارف در سه بخش اصلی ارائه شده است که بدین ترتیب است: بخش اول، تملک دارایی های سرمایه‌ای، بالغ بر 88.2 همت است که برای مصارفی نظیر احداث اتوبان ها، خرید واگن های مترو، اتوبوس، وسائط نقلیه به طور کلی ناوگان حمل و نقل عمومی و وسایل و زیرساخت های زمینه‌ای فرهنگی، ورزشی و بوستان ها، به عنوان تملک دارایی های سرمایه‌ای شهر در نظر گرفته شده است. 

مظفر افزود: بخش دوم مربوط می شود به تملک های دارایی مالی، از قبیل پرداخت اقساط و دیون مالی و تعهداتی که در اوراق مشارکت پیش بینی شده است که بالغ بر 22 همت در لایحه بودجه در سال 1403 به آن اختصاص دارد و بخش هزینه‌ای که شامل پرداخت حقوق و دستمزد و نگهداشت شهر است و بالغ بر 59 همت برای آن پیش بینی شده است.

وی با اشاره به سهم درصدی هرکدام از بخش ها در لایحه بودجه پیشنهادی افزود: سهم حوزه حمل و نقل در میان بودجه پیش بینی شده 41 درصد، توسعه مدیریت، هوشمندسازی شهر و حقوق پرسنل 25 درصد و در حوزه موضوعات و برنامه های فرهنگی و اجتماعی، 13 درصد، در حوزه خدمات شهری 14 درصد، در حوزه بحران و ایمنی پنج درصد، و در حوزه شهرسازی دو درصد پیش بینی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید