قیمت آپارتمان‌های 30 متری در تهران+جدول

کدخبر: ۶۳۲۱۵۲
اقتصادنیوز: بررسی‌‌ فایل‌های خریدوفروش‌ میکروآپارتمان‌های 30 مترمربعی پایتخت نشان می‌دهد که برای خرید این واحدها دست‌کم به بودجه‌ای معادل یک میلیارد تا 3 میلیارد تومان نیاز است.
قیمت آپارتمان‌های 30 متری در تهران+جدول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، برخی از واسطه‌گران ملکی می‌گویند خریداران میکروآپارتمان‌ها دو دسته هستند. دسته اول دلالان خانه که هدف نوسان‌گیری و فروش با سود بیشتر دارند و دسته دوم زوج‌های جوانی هستند که خود، صاحب ملک یا مستأجر هستند و قصد سکونت در این خانه‌ها ندارند و به جهت سرمایه‌گذاری و اجاره دادن، این خانه‌های ریزمتراژ را خریداری می‌کنند.

بررسی‌‌ فایل‌های خریدوفروش‌ میکروآپارتمان‌های 30 مترمربعی پایتخت نشان می‌دهد برای خرید این واحدها دست‌کم به بودجه‌ای معادل یک میلیارد تا 3 میلیارد تومان نیاز است.

البته باید در نظر داشت که واحدهایی که با مبلغ یک میلیارد تا یک میلیارد و 500 میلیون تومان عرضه شده است، در بافت‌های قدیمی قرار دارد و یا سند آنها قولنامه‌ای است.

3

در محله سلسبیل، آذرماه سال گذشته آپارتمانی 30 متری و 21 سال ساخت،  یک میلیارد و 300 میلیون تومان به فروش می‌رسید اما هم‌اکنون برای واحدی با 30 مترمربع زیربنا و 25 سال عمربنا، 2 میلیارد و 300 میلیون تومان تعیین شده است.

خبر مرتبط
هزینه اجاره خانه در ۲ شهرک معروف غرب تهران

رصد تازه‌‌‌ترین فایل‌‌‌های عرضه‌شده به بازار اجاره مسکن دو شهرک معروف و قدیمی‌‌‌ساز در غرب شهر تهران نشان می‌دهد هم‌‌‌اکنون متوسط اجاره‌‌‌بهای پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان در این دو شهرک، با فرمول اجاره‌‌‌بهای ماهانه کل، حول و حوش ۲۸۰‌هزار تومان است.

همچنین در این تاریخ، یک خانه 35 متری زیر هم‌کف با 11 سال قدمت بنا و واقع در شمیران نو و منطقه 4 تهران، 420 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود اما در اسفندماه سال جاری، آپارتمانی 30 متری و 30 سال ساخت، یک میلیارد و 400 میلیون تومان به فروش می‌رسد و علاوه بر بافت قدیمی آن، دارای سند قولنامه‌ای است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید