مقصد سفرهای خارجی زاکانی+دلیل سفر این مدیر شهری به لبنان

کدخبر: ۶۳۹۳۵۱
اقتصادنیوز : براساس اطلاعات منتشر شده در سامانه شفافیت از سفرهای خارجی مدیران شهری، مجموع روزهایی که مدیران، کارکنان و کارشناسان شهرداری، برخی از اعضای شورای شهر تهران در نیمه دوم سال گذشته در سفر بوده‌‍اند به 141 روز می‌رسد .
مقصد سفرهای خارجی زاکانی+دلیل سفر این مدیر شهری به لبنان

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران ،مدیران شهری در نیمه دوم سال 1402 براساس سفرهایی که در سامانه شفافیت به ثبت رسیده 24 سفر به کشورهای مختلف داشته‌اند.  اولین سفر پاییزه مدیران شهری به کشور کره جنوبی بوده که دو مدیر به مدت 5 روز با هزینه شهرداری در مجمع شهرهای جهان و مجمع عمومی سازمان Wego شرکت کرده‌اند . مقصد سفر دوم که 12 مهر ماه آغاز شده و 5 روز هم ادامه داشته کشور ترکیه است.  مدیر دایره هماهنگی نیازهای اضطراری و رئیس اداره کاهش خطرسازمان پیشگیری و مدیریت بحران به همراه دو مدیر دیگر این سازمان دراین سفر حضور داشتند و  هزینه سفر نیز برعده سازمان پیشگیری بوده، علت سفر در سامانه شفافیت اعزام تیم متخصص به مناطق زلزله زده ترکیه آمده و در بخش دستاوردها هم بر ارتقاء سطح دانش و تجربه تیم‌های عملیاتی پس از زلزله، آشنایی با خسارات و آسیب‌های وارده در اثر یک زلزله بزرگ (5/7) در محیط‌های شهری،آشنایی با اقدامات و فعالیت های کشور ترکیه در فرایند مقابله و همچنین بازسازی و بازتوانی پس از زلزله، آشنایی با نمونه اردوگاه‌های اسکان موقت در شرایط اضطراری وآشنایی با عملیات آواربرداری در محیط‌های شهری تاکید شده است.

  مقصد بعدی سفر هم ترکیه بوده است. عباس شعبانی معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران و هادی حق بین تکیه معاون عمرانی شهردار به همراه دو مدیر دیگر حوزه عمرانی 4 روزه به این کشور سفرکرده اند . علت سفر بازدید از کارخانه Ozdekan Rubber آمده و دستاوردهای سفر هم تبادل تجربیات با شهرداری استانبول در حوزه فنی و عمرانی و نگهداشت شهری ، بازدید از توانمندی کارخانه Ozdekan Rubber (شرکت تامین کننده بالشتک های الاستومری  نئوپرن) و بازدید از تونل اوراسیا و تاسیسات وابسته به د لیل مشابهت با تونل شهید متوسلیان ذکر شده است . هزینه این سفر با سازمان مشاور فنی و مهندسی  بوده است. 

سفربعدی که 19 مهرماه انجام شده باز هم کره جنوبی بوده این سفر7 روزه که هزینه‌های آن با طرف خارجی بوده، بازدید از آزمایشگاه حریق و کارخانه پاراتک هدف این سفر عنوان شده و مدیرعامل سازمان آتش نشانی به همراه 3 تن از مدیرانش در این سفر حضور داشته است. 

لزوم ایجاد مرکز عملیات اضطراری تهران TEOC به عنوان نهاد هماهنگ کننده در سازمان آتش نشانی و ارتباط دهنده بین سازمان‌های مرتبط ، ایجاد یک آزمایشگاه تخصصی در راستای آزمون و بررسی محصولات در حوزه ایمنی و آتش نشانی و در نهایت استناد به گزارش های حاصله جهت بررسی کیفیت محصولات این حوزه ، لزوم تجهیز ایستگاه های آتش نشانی به سیستم‌های تخلیه دود و محصولات احتراق خودروها در راستای حفاظت از سلامت آتش نشانان و محیط زیست، لزوم ایجاد اتاق‌های فرماندهی عملیات و پایش سیستم‌های پیشگیری در ساختمان‌های خاص و اتصال این دسته از ساختمان‌ها به سیستم مونیتورینگ شهری جهت پاسخگویی مناسب و به موقع در زمان رخداد و جلوگیری از ایجاد بحران ، به روزرسانی ضوابط ملاک عمل در حوزه های پیشگیری اعم از سیستم‌های اطفای حریق، سیستم‌های تخلیه دود، سیستم های اعلام حریق و ضوابط معماری، لزوم جلوگیری از بهره برداری ساختمان های جدید الاحداث قبل از اجرای ضوابط ایمنی آتش نشانیو لزوم تجهیز ایستگاه های آتش نشانی به تجهیزات روز و کارآمد دنیا از دستاوردهای این سفر است که در سامانه شفافیت آمده است.

اما «پرجمعیت‌ترین سفر» مربوط به سفر به کشور چین است. 13 نفر از مدیران ، کارکنان شهرداری به همراه شهردار و رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران،دو معاون ترافیک و مالی شهردار  به مدت 11 روز به چین سفر کرده‌اند . 22 مهرماه اولین گروه به این کشور اعزام شدند و گروه بعدی نیز 24 مهرماه. هدف این سفر حضور در سومین نشست همکاری‌های بین المللی کمربند – راه عنوان شده و  شرکت و سخنرانی در اجلاس کمربند راه چین،دیدار دوجانبه با شهردار پکن، بازدید از مرکز کنترل ترافیک و مرکز رصد خودروهای بدون سرنشین پکن، امضای قرارداد خرید واگن مترو و چندین تفاهم‌نامه به ارزش بیش از 3 میلیارد دلار، بازدید از کارخانجات ساخت واگن، اتوبوس و خودرو وحضور و سخنرانی در اجلاس همکاری اقتصادی ایران و چین از دستاوردهای این سفر بوده است. 

مقصد یکی دیگر از سفرهای پاییزه مدیران شهری ازبکستان است که 23مهر ماه آغاز و تا 6 روز ادامه پیدا می‌کند. سیدمحمدحسین حجازی؛ مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد به همراه مشاورش برای حضور چهل و چهارمین اجلاس عمومی اعضای وابسته UNWTO  به این کشور سفر کرده‌اند. 

اعلام آمادگی همکاری شهرداری‌های شهرهای تاشکند، سمرقند و بخارا در ازبکستان با شهرداری تهران درخصوص برگزاری رویدادهای فرهنگی مشترک و بزرگداشت مفاخر و شخصیت‌های ادبی و فرهنگی طرفین ، دعوت از مجموعه های گردشگری کشورهای عضو اکو برای حضور موثر و بهره گیری از ظرفیت بوستان اکو ، توافق با انجمن دوستی ایران - ازبکستان درخصوص تبادل و نصب تندیس های شعرای بزرگ ایران در ازبکستان و شاعران پارسی گوی ازبکستان در ایران ، توسعه همکاری‌ها بین مقاصد گردشگری شهری تهران و سمرقند به عنوان مقاصد گردشگری راه ابریشم ، تدوین چارچوب همکاری با انجمن دوستی ایران - ازبکستان درخصوص بهره گیری از ظرفیت مراکز تجمع ایرانیان در ازبکستان همچون بوستان فردوسی و مسجد ایرانیان و... به منظور برگزاری رویدادهای آیینی و فرهنگی مرتبط با فرهنگ مشترک ایرانی و ازبکی در این اماکن و همچنین به طور متقابل در اماکن معرفی شده توسط شهرداری تهران در ایران مانند منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد  دستاوردهای این سفر بوده است. 

 در مهرماه 2 مدیر حوزه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران  با هزینه شهرداری سفری 4 روزه به کشور قطر داشتند. هدف این سفر حضور دررویداد گروه مشورتی بین‌المللی جستجو نجات اینساراگ بوده است . 

در مهرماه  محمد حامد احسان‌بخش؛ معاون روابط عمومی سفری 5 روزه به کشور امارات داشته که هزینه آن را شهرداری تهران داده است. هدف این سفرحضور در نمایشگاه جیتکس بوده و آشنایی عمومی با روندها و ترندهای جهانی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ، بررسی فرصت‌های رشد و روندهای احتمالی در حوزه‌های ارتباطی، آشنایی با فرصت‌های جدید راه‌اندازی روابط عمومی الکترونیک ،شناخت و آشنایی با آخرین تکنولوژی روز در حوزه رویدادهای نمایشگاهی، بررسی جدیدترین متدهای غرفه سازی، ارتباط‌گیری و تبادل تجربه با استارت‌آپ‌های مرتبط و ارتباط مستقیم با طیف گسترده فعالان حوزه ارتباطی از دستاوردهای این سفر عنوان شده است . 

در آبان ماه نیز رئیس اداره همکاری های بین المللی و دیپلماسی اقتصادی  به همراه مهدی بابایی عضو شورای شهر تهران سفری 8 روزه به کشورترکیه داشتند که هدف از آن شرکت در کنگره سالانه UCLG و شرکت در مراسم یکصد و بیست سالگی تاسیس جمهوری به دعوت شهردار آنکارا  بوده که هزینه این سفر از سوی شهرداری تهران و طرف خارجی پرداخت شده است. 

طولانی‌ترین سفر مدیران شهری مربوط به سفر دو مدیر واگن‌سازی  به کشورهای ترکیه و لهستان است که 14 روز در سفر بوده‌اند و هزینه آن از محل اعتبار پروژه طراحی و ساخت یک رام قطار مترویی ملی پرداخت شده است. 

هدف این سفر بازدید و مذاکره در مورد تولید انبوه سیستم ترمز بوده و دستاورد آن اخذ تاییدیه اولیه قطار ملی از شرکت ECE ، توافق برای تاییدیه سیر آزمایشی و قطار پرسرعت دوگانه ملی عنوان شده است. 

 سفر دیگری که در آبان ماه انجام شده، سفر6روزه  دو مدیر شهری به همراه مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران به کشور برزیل است که هدف آن شرکت در کارگاه‌های آموزشی رقابت بین‌المللی IOPD  عنوان شده است .  هزینه این سفر را شهرداری تهران پرداخت کرده و بهره مندی از تجربیات سایر شهرها و کشورها در مدیریت شهری مردم محور ،بررسی و آگاهی از تغییرات کنونی در سیستم های شهری دموکرات ،مشارکت در سازمان ها و پلتفرم های جهانی برای تبادل تجربیات و اشتراک دستاوردهای ارزنده مدیریت شهری تهران، استفاده از بستر بین‌المللی سازمان‌های برای برندسازی شهر تهران، برقراری ارتباطات سازنده با شهرها و سازمان‌های جهانی و تمرکز بر افزایش نقش و نفوذ شهر تهران در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی به عنوان دستاورد این سفر عنوان شده است .

در این ماه مدیران دوحوزه مناطق و عمرانی  برای بازدید تخصصی از کارخانه بائولی به کشور چین سفر کرده اند . این سفر 5 روزه با هزینه سازمان عمران مناطق بود . 

در پاییز سال گذشته مدیرعامل وقت سازمان میوه و تره بار سفری 5 روزه به لبنان با هدف همکاری مشترک با مسلمانان لبنان درخصوص واردات داشته است. 

یکی دیگر ازسفرهای مدیران شهری در آذر ماه حضور در ترکیه با هدف شرکت در مجمع عمومی سازمان UCLG-MEWA، مذاکره با مسئولین شهر استانبول در خصوص بازدید شهردار دو شهر از شهرهای همدیگر، مذاکره با مسئولین سازمان UCLG-MEWA در خصوص پنل اختصاصی مجمع کلانشهرهای ایران در گردهمایی سالانه این سازمان، مذاکره با مسئولین AGRICITIES، مذاکره در خصوص میزبانی تهران از جلسه کمیته هوشمندسازی بوده ،این سفر با حضور یک مدیر شهر و 4 روز به طول انجامیده است . 

در پاییز سال گذشته حمید رضا صارمی سفری تک نفره به کشور روسیه داشته که هدف آن حضور درمجمع بین‌المللی و ساخت و سازبوده و 5 روز زمان برده است . 

مقصد بعدی سفرهای خارجی امارات بوده که 3 مدیر شهری ،5 روز به این کشور سفر کرده اند . حضور در اجلاس تغییرات اقلیمی انگیزه این سفر بوده است.

شرکت در ششمین دوره جایزه جهانی گوانژو   انگیزه سفر 5 روزه 3 شهردار منطقه 17 به همراه دو تن از کارکنان این شهرداری به کشور چین است . طرح شهرداری منطقه 17 در میان 15 شهر برتر در این جایزه قرار داشت و در نهایت موفق به دریافت مدال افتخار این دوره شد. درخصوص  دستاورد های این سفر توضیح داده شد که در مراسم اهدای لوح و تندیس مدال افتخار، آقای صالح به عنوان یکی از پژوهشگران این طرح (به صورت مشترک با خانم کیخسروی) به روی سن رفته و مدال افتخار را برای شهر تهران دریافت کردند. این مراسم با حضور دبیرکل سازمان UCLG و دبیر کل metropolis و شهردار گوانژو برگزار شد. 

در پاییز رئیس اداره همکاری‌های بین المللی و دیپلماسی اقتصادی  هم یک سفر5 روزه با چین داشته که هدفش شرکت در مجمع جهانی شهرداران  بوده است . 

دراین فصل ،مدیر واحد بررسی های تطبیقی و بین المللی سفری 3 روزه به ترکیه داشته که هدف آن شرکت درنشست سالانه UCLG-MEWAبوده است . 

در زمستان سال گذشته 5تن از کارکنان سازمان آتش نشانی جهت  بازدید از نمایشگاه ایمنی و آتش نشانی اینترسک به کشور امارات سفر کرده اند . 

در سفر دوم زاکانی به چین 10 روز زمان برد و 7 نفر از جمله معاون مالی و حمل و نقل اش او را همراهی می کردند و هزینه آن را شرکت مترو پرداخت کرده   قرارداد و نهایی سازی همکاری های تخصصی انجام شده است . 

یکی دیگر از سفرهای مدیران شهری به چین سفری 11 روزه است که 8 تن از کارکنان و مدیران حوزه حمل و نقل مانند تاکسیرانی ، پایانه ها، مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی ، سازمان نوسازی و... در این سفر حضور داشتند و هدف آن مذاکره و توافق برای یکسان سازی باتری های تمام مدل ها صورت پذیرد تا در شبکه سواپ، فقط یک نوع پک باتری خریداری شود.

 آخرین سفرهای سال گذشته هم دو سفر به کشور امارات است که موضوع اصلی این دو سفر دوربین های کنترلی از شرکت داهوآ (چینی) است . در سفر اول اسفند که به مدت 5 روز بوده مدیرعامل مترو مسعود درستی به همراه یک مدیر حوزه معاونت مالی و یکی از کارکنان به امارات رفته و در سفر دیگر هم مدیرکل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی به همراه 2 نفر از کارکنان شهرداری جهت رایزنی خرید تجهیزات حمل و نقل عمومی به امارات رفته اند .

به گزارش اکوایران، براساس اطلاعات منتشر شده در سامانه شفافیت از سفرهای خارجی مدیران شهری ،مجموع روزهایی که مدیران ،کارکنان و کارشناسان شهرداری ، برخی از اعضای شورای شهر تهران در نیمه دوم سال گذشته در سفر بوده‌اند، به 141 روز می رسد . 

همچنین 73 نفر ازمجموعه مدیریت شهری ششم به سفر خارجی رفته اند . بیشترین مقصد سفر کشور چین و ترکیه هر کدام با 6 سفر بوده اند . امارات  5 بار مقصد سفر مدیران شهری بوده. کره جنوبی 2 بار ، ازبکستان، قطر،لهستان ،لبنان و روسیه هر کدام یک بار مقصد سفر بوده‌اند. 

پرجمعیت‌ترین سفر مدیران شهری یکی از سفرهابه کشور ترکیه بوده که 14 نفر در یک سفر به این کشور رفته‌اند . دومین سفر پرجمعیت به کشور چین با 13 مسافر بوده و مقصد سومین سفر پرجمعیت هم کشور چین با 11 مسافر بوده است . بیشترین دلیل حضور مدیران شهری در خارج از کشور حضور در رویدادهای بین‌المللی بوده و حوزه ترافیک و ایمنی و آتش نشانی دیگر بخش های شهرداری بوده اند که مدیرانشان بیشتر به سفر خارجی رفته‌اند. 

دو معاون مالی و ترافیک بیشترین سفر را نسبت به سایر معاونان شهردار داشته‌اند .

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید