جلسه اضطرای با شهردار درخصوص بودجه غیر نقد

کدخبر: ۳۸۰۸۹۶
اقتصادنیوز :‌رییس شورای شهر تهران از برگزاری دو جلسه هم اندیشی با موضوع بودجه غیر نقد در شهرداری تهران خبر داد .
جلسه اضطرای با شهردار درخصوص بودجه غیر نقد

به گزارش خبرنگار اقتصاد نیوز ،محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز  شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: هفته آینده دو جلسه هم اندیشی داریم که یکی درباره بودجه غیرنقد شهرداری است که تاکنون به دست نیامده، همچنین درباره گزارش حسابرسی صحبت می‌کنیم چون تعداد زیادی گزارش حسابرسی آمده و باید در صحن شورای شهر تهران به آن‌ها رسیدگی شود. شاید لازم باشد چند جلسه فوق‌العاده برای رسیدگی به گزارش‌های حسابرسی برگزار شود.

به گزارش اقتصادنیوز، روز یکشنبه خزانه دار شورای شهر تهران با ارائه عملکرد مالی مهر و آبان شهرداری تهران گفته بود :‌بودجه مصوب هشت دوازدهم سال ۹۸ مبلغ ۱۲ هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان بوده است که از این مبلغ ۱۱ هزار و ۱۷۹ میلیارد تومان آن معادل ۸۹ درصد درآمد کسب شده و در سال ۹۹ بودجه مصوب هشت دوازدهم مبلغ ۲۰ هزار و ۳۸۲ میلیارد هزار تومان بوده که مبلغ ۱۲ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان معادل ۶۲ درصد آن درآمد کسب شده است.

بنابراین کسب درآمد، نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و از ۸۹ درصد در سال ۹۸ به ۶۲ درصد در سال جاری رسیده است. کاهش ۲۷ درصدی کسب درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل، با توجه به رکود پیش آمده در فضای کسب و کار و همچنین افزایش بودجه مصوب هشت دوازدهم سال جاری نسبت به سال گذشته، اهتمام آقای شهردار و همکاران به کاهش عدم تعادل منابع ومصارف را مضاعف می‌کند.

خزانه دار شورای شهر تهران تاکید کرد: کسب درآمد در مهرماه ۳۷ درصد و در آبان ماه ۸۹ درصد است، کسب درآمد در مدت یک ماهه ۵۲ درصد افزایش داشته است. از کل درآمد هشت ماهه (۱۲ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان) ۳۲ درصد آن درآمد پایدار و ۶۸ درصد آن درآمد ناپایدار است. در مدت مشابه سال گذشته از کل درآمد وصولی ۳۶ درصد آن درآمد پایدار و ۶۴ درصد آن درآمد ناپایدار است. هرچند درآمد پایدار نسبت به دوره‌های قبل افزایش داشته ولی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴درصد کاهش داشته است.

رسولی ادامه داد: از کل درآمد مهرماه (۹۵۱ میلیارد تومان) ۲۶درصد آن درآمد پایدار و ۷۴ درصد آن درآمد ناپایدار است. از کل درآمد آبان ماه ۳۴ درصد آن درآمد پایدار و ۶۶ درصد آن درآمد ناپایدار است. همچنین در گزارش ارائه شده، هزینه‌های هشت ماهه ۹۴ درصد نقدی است و از ۲۰درصد بودجه غیرنقد ۶ درصد تحقق یافته است. لذا کمافی‌السابق برطرف کردن موانع موجود و عملیاتی شدن کل ۲۰ درصد منابع غیرنقد را انتظار دارم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید