ادامه صادرات نفت یمن به چین

کدخبر: ۱۱۴۳۰۴
چین با وجود افزایش ناآرامی‌ها و حمله هوایی عربستان به یمن، یک محموله بزرگ نفت خام را از این کشور بارگیری کرد. 
ادامه صادرات نفت یمن به چین

به گزارش اقتصادنیوز، نفتکش غول‌پیکر تای هونگ سان، یک محموله نفتی با ظرفیت دو میلیون بشکه را از پایانه الشحر یمن بارگیری کرد.

نفتکش مذکور از سوی شرکت کشتیرانی گلاسفورد، بازوی حمل و نقل دریایی پتروچاینا اجاره شده و پس از خروج از خلیج عدن به سمت بندر چینگدائو چین حرکت می‌کند.

صادرات این محموله بزرگ نفتی نشان می‌دهد که یمن با وجود کاهش تولید و بی‌ثباتی سیاسی، به یکی از عرضه‌کنندگان دائمی نفت به چین تبدیل شده است.

این درحالی است که منابع صنعت نفت یمن در پایان هفته گذشته اعلام کردند که همه پایانه‌های اصلی یمن پس از آغاز حمله هوایی عربستان و هم‌پیمانانش به این کشور تعطیل شده‌اند.

منابع آگاه تجاری، صادرات نفت یمن را تا پیش از آغاز هجوم هوایی به این کشور حدود ١٠٠ هزار بشکه در روز و تولید نفت خام آن را حدود ١٤٠ هزار بشکه در روز برآورد کرده‌اند.

چین در دو ماه نخست سال جاری میلادی، حدود چهار میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه نفت خام از یمن وارد کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال ٢٠١٤ حدود ٣١٥ درصد افزایش داشته است و معادل سه چهارم صادرات سالانه نفت خام یمن به شمار می‌رود.

در این زمینه، شرکت نفت کویت اعلام کرد که روند ارسال نفت از تنگه باب‌المندب بدون وقفه و به آرامی ادامه دارد و درگیری‌های یمن تاکنون تأثیری بر آن نداشته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش از این ارزیابی کرده بود که در سال ٢٠١٣ میلادی روزانه نزدیک به سه میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه نفت از راه تنگه باب‌المندب به بازارهای جهانی صادر می‌شود. بسته‌شدن این تنگه به آن معناست که نفتکش‌ها و کشتی‌های حامل LNG باید از دماغه جنوبی آفریقا راه خود را بپیمایند، که این موجب افزایش مسیر سفر آن‌ها به مدت چندین هفته و نیز افزایش هزینه‌ها می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید