رنگ‌ها برگ برنده شما هستند

در مصاحبه شغلی چه لباسی بپوشیم؟

کدخبر: ۱۲۴۵۴۲
هنگام حضور در یک مصاحبه شغلی، مهم‌ترین مساله این است که در نخستین برخورد، تاثیر خوبی از خود بر مصاحبه‌کننده بگذاریم. بنابراین، نحوه لباس پوشیدن در مصاحبه شغلی می‌تواند آینده شغلی شما را رقم بزند؛ اما یکی از مهمترین مواردی که افراد جویای کار هرگز به آن توجه نمی‌کنند، انتخاب رنگ لباس است.
در مصاحبه شغلی چه لباسی بپوشیم؟

به گزارش اقتصادنیوز، درحالی‌که پوشیدن برخی رنگ‌ها می‌تواند یک امتیاز مثبت برای شما محسوب شود، ازسوی دیگر برخی رنگ‌ها هم هستند که اگر پوشیده شوند، مستقیما شما را به سمت در خروجی هدایت می‌کنند! مخصوصا در بازار کاری امروز، شغلی که برای آن درخواست داده‌اید، صدها متقاضی دارد و چه بخواهید چه نخواهید، برای به‌دست آوردن آن باید بجنگید؛ بنابراین، موارد ساده‌ای نظیر انتخاب رنگ لباس، می‌تواند یکی از عوامل تعیین کننده در گذر یا بازماندن شما از ورود به مرحله بعدی استخدام باشد.

در این گزارش، به نقل از پایگاه اینترنتی چیت‌شیت، به سه رنگی که پوشیدن آنها شانس شما را در رقابت فشرده مصاحبه شغلی افزایش می‌دهد، اشاره می‌کنیم.

طوسی یا خاکستری
با پوشیدن لباس‌های طوسی رنگ می‌توانید اطمینان داشته باشید که نه تنها در رقابت استخدام حکمرانی کنید، بلکه فرد مصاحبه‌کننده نیز با خوشرویی شما را تایید کند. پس اگر بلافاصله با شما تماس گرفته شد تا شما را دوباره دعوت کنند، تعجب نکنید. در یک نظرسنجی که ازسوی پایگاه اینترنتی CareerBuilder انجام گرفته، مصاحبه‌کنندگان می‌گویند از نظر آنها فردی که لباس‌های خاکستری یا طوسی به تن می‌کند، فردی تحلیل‌گر و منطقی به‌نظر می‌رسد.

آبی
پوشیدن لباس‌های آبی‌رنگ روحیه تیمی شما را نشان می‌دهد و توانایی فوق بشری شما به رخ همکارانی که شما را می‌آزارند، می‌کشد. در همان نظرسنجی، 23 درصد از کارفرمایان، رنگ آبی را نشانه داشتن روحیه کار تیمی دانسته‌اند.

«ویکی سالمی»، کارشناس و مشاور حرفه‌ای می‌گوید: در هنگام حضور در مصاحبه شغلی، خیلی مهم است که برخی رنگ‌های مشخص را به‌تن کنید زیرا این رنگ‌ها بر مدیران تاثیر جدی می گذارند. در حقیقت، شما برند (معرف) خودتان هستید و لباسی که در روز مصاحبه می‌پوشید بخشی از پیامی است که مخابره می‌کنید و نشان می‌دهد تا چه‌اندازه در این همکاری جدی هستید.

اگرچه پوشیدن رنگ‌ آبی برگ برنده شما در مصاحبه‌های شغلی است، اما باید توجه داشته باشید از پوشیدن رنگ‌های آبی خیلی تند یا جیغ نظیر آبی نئون یا آبی لاجوردی به شدت اجتناب کنید. بسیاری از مدیران استخدامی، بر رنگ آبی تیره (مایل به سرمه‌ای) اتفاق‌نظر دارند.

مشکی
پوشیدن این رنگ قدرتمند نشان می‌دهد که شما توانایی کسب و کار بالایی دارید و یک بیزنس‌من واقعی هستید که خوب از عهده کارش برمی‌آید. مدیران استخدامی، رنگ مشکی را نشانه داشتن قدرت رهبری و مدیریت می‌دانند. بااین‌حال سالمی توصیه می‌کند باید مراقب بود در مورد این رنگ نیز دچار اشتباه نشد و در مصاحبه شغلی از پوشیدن لباس‌های مشکی چسبان و چرمی دوری کرده و پوشیدن آنها را به مهمانی موکول کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید