دفاع جانت یلن از سیاست افزایش تدریجی نرخ بهره

کدخبر: ۱۳۱۶۷۱
«جانت یلن»، رییس فدرال‌رزرو آمریکا روز گذشته با حمایت از سیاست نهاد متبوعش در افزایش تدریجی نرخ بهره بانکی اعلام کرد: اگر روسای بانک‌های مرکزی شاهد بهبود نرخ اشتغال و محقق شدن اهداف تورمی باشند، نرخ بهره افزایش می‌یابد.
دفاع جانت یلن از سیاست افزایش تدریجی نرخ بهره

به‌گزارش اقتصادنیوز، «جانت یلن»، رییس فدرال‌رزرو روز گذشته در پاسخ به نامه سرگشاده «رالف نیدر»، وکیل مدافع مصرف‌کنندگان آمریکایی، با دفاع از سیاست سازگارپذیر فدرال‌رزرو، ادعا کرد که این سیاست‌ها با رونق بازار اشتغال و اوج‌گیری قیمت سهام در بحبوحه بحران مالی جهان کمک می‌کند.

نیدر، اواخر ماه پیش با انتقاد از نرخ بهره نزدیک صفر در آمریکا، مدعی شد این بهره پایین به پس‌اندازکنندگان آسیب رسانده و بار سنگینی به افرادی که درآمد ثابتی دارند، وارد می‌آورد.

به‌گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، یلن در این نامه نوشت: ما امیدواریم اقتصاد آمریکا به توسعه خود ادامه دهد که بدین ترتیب بازار کار روند پیشرفت خود را حفظ می‌کند و تورم به سمت نرخ هدف بانک مرکزی یعنی تورم دو درصدی حرکت خواهد کرد. اگر این روند ادامه پیدا کند، به اعتقاد من و همکارانم، زمان مناسب برای تغییر نرخ بهره فرا رسیده است.

یلن در عین حال تصریح کرده که افزایش نرخ بهره بانکی تدریجی و پلکانی خواهد بود؛ چراکه هرگونه افزایش کلی و ناگهانی تنها موقتا به پس‌اندازکنندگان کمک می‌کند. نیدر پیش‌تر ادعا کرده بود که فدرال‌رزرو در سیاست‌گذاری‌های خود پس‌اندازکنندگان را فراموش کرده و درعوض تمام حواس خود را به جلب نظر بخش مالی معطوف کرده است.

تجار در آستانه نشست بعدی فدرال‌رزرو در ماه دسامبر، هرگونه اظهارنظر درباره افزایش نرخ بهره را با دقت دنبال می‌کنند. تحلیلگران معتقدند در این اجلاس قطعا درباره تغییر نرخ بهره تصمیم‌گیری خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید