پایین‌ترین سرعت رشد نقدینگی چین در یک‌سال اخیر

کدخبر: ۱۴۹۸۸۶
اقتصاددان ارشد دفتر تحقیقات بانک‌ مرکزی چین اعلام کرد: رشد آهسته نقدینگی در چین، روی اقتصاد و ثبات نرخ مبادله ارزی این کشور تاثیری نگذاشته است.
پایین‌ترین سرعت رشد نقدینگی چین در یک‌سال اخیر
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، ما جون، اقتصاددان ارشد دفتر تحقیقات بانک مرکزی چین اعلام کرد: ذخایر ارزی چین در ماه جولای با اندکی تغییر نسبت به ماه گذشته به 3201 هزار میلیارد دلار رسید، این موضوع نشان می‌دهد که نرخ تسعیر نزدیک نقطه تعادل است.

وی افزود: بدهی شرکت‌های چینی نسبت به استانداردهای بین‌المللی بسیار بالاست و این کشور باید با پاکسازی شرکت‌های «زامبی» و به کارگرفتن معاوضه بدهی با سهام، بدهی خود را کاهش دهد.

این اظهارات ما، پس از آمار رسمی روز جمعه مطرح شد. آماری که نشان داد تثبیت اقتصادی اخیر چین در ماه جولای دچار مشکل شده؛ به طوری که تولید کارخانه‌ها، خرده‌فروشی و سرمایه‌گذاری همگی نسبت به برآوردها کمتر بوده‌ و افزایش اعتبارات جدید به پایین‌ترین سرعت 2 سال اخیر رسیده است. وی پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول از رشد چین را به عنوان نشانه‌ای از اعتماد در دومین اقتصاد بزرگ دنیا دانست.

چین باید تمرکز خود را روی تولید ناخالص داخلی در آینده کاهش داده و تاکید بیشتری روی بازار مشاغل پایدار کند.

بر اساس آمار بانک مرکزی چین، نقدینگی در ماه جولای 10.2 درصد رشد داشته که پایین‌ترین سرعت از آوریل 2015 بوده است. در ماه جولای، یوآن با رشدی 0.12 درصدی در برابر دلار به روند سه ماهه کاهش خود پایان داد.

رهبران چین در نظر دارند تا با حمایت مالی و نگاه داشتن نرخ بهره در سطوح مناسب، تقاضا را تقویت کنند. بر اساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، رشد GDP چین در سال 2016 معادل 6.6 درصد و در سال 2017 معادل 6.2 درصد خواهد بود و تورم نیز در سال جاری به نزدیکی 2 درصد افزایش خواهد یافت.
 
بر اساس برآورد اقتصاددانان بلومبرگ، اقتصاد چین در سال 2016 احتمالا 6.5 درصد و در سال 2017 معادل 6.3 درصد رشد خواهد کرد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید