نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در گفت و گو با اقتصاد روز:

تورم 25 درصدی و رشد 1.5 درصدی اقتصاد ایران

کدخبر: ۱۰۰۵۷۸
غلامرضا تاجگردون در گفت و گو با اقتصاد روز گفت: وضعیت رو به رشد اقتصادی واقع بینانه است و در صورت کنترل نقدینگی دولت در هدف گذاری بودجه موفق خواهد شد و دست یابی به تورم 25% دور از دسترس نیست.
تورم 25 درصدی و رشد 1.5 درصدی اقتصاد ایران

به گزارش اقتصاد روز، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ، سخنان سخنگوی دولت مبنی بر آغاز رشد اقتصادی کشور را تایید کرد و گفت: مهمترین بحث بودجه در کاهش نرخ تورم، بازگرداندن انضباط مالی به دولت و توان تبدیل منابع ارزی به ریال برای مصارف جاری دولت بود. این در حالیست که تا پیش از این بی انضباطی مالی یکی از آسیب های جدی دولت محسوب می شد.

غلامرضا تاجگردون رویکرد دولت در بودجه 93را انقباضی دانست و افزود: با این سیاستها و به ویژه با این رویکرد، دولت سعی در کاهش نرخ تورم به 25% دارد و خوشبختانه تا قبل از اجرای فاز دوم هدفمندی این هدفگذاری اجرایی شد و حالا بایستی دید تورم 25% تا چه اندازه پس از اجرای فاز دوم هدفمندی به وقوع می پیوندد.

به اعتقاد این نماینده مجلس با توجه به اینکه از تورم 40% به تورم 30% رسیدیم، دستیابی به تورم 25% کار دشواری نیست و در صورت کنترل نقدینگی رسیدن به تورم 25% دور از دسترس نیست.

تاجگردون گفت رویکرد دولت و مجلس برای بودجه ریزی انقباضی بوده و هدف اصلی از اعمال سیاستهای انقباضی جلوگیری از رشد نقدینگی و کنترل تورم است.

تاجگردون در بخش دیگری با اشاره به دور از دسترس نبودن تورم 25% به موفقیت دولت در اجرای برنامه های اقتصادی اشاره کرد.

این نماینده مجلس آمارهای ارایه شده توسط برخی نهادهای بین المللی را قابل اعتنا خواند و افزود: نمی توان آمار بیزنیس مانیتور مبنی بر رشد 2.8 درصدی ایران در سال 2014 را امکان پذیر دانست. از آنجایی که در سال گذشته رشد منفی 5 درصدی را از سر گذراندیم، امکان وقوع مطلق 7.8 درصدی وجود ندارد، اما جهت آمارهای بین المللی برای پیش بینی اقتصاد ایران منطبق با واقعیات است.

این در حالیست که معاونت نظارت راهبردی رییس جمهور در نشست اختتامیه ACUاز رشد 1.5 درصد و نرخ تورم 25 درصد اقتصاد در سال جاری خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید