رئیس پژوهشکده بیمه خبر داد

طراحی بیمه نامه های جدید شخص ثالث

کدخبر: ۱۰۱۲۳۱
رئیس پژوهشکده بیمه از طراحی بیمه نامه های جدید شخص ثالث با توجه به فرد، اتومبیل و کاربری خبر داد و گفت: یک روش شناسایی میزان رانندگی افراد این است که از طریق کارت های سوخت، میزان رانندگی صاحب کارت مشخص می شود.
طراحی بیمه نامه های جدید شخص ثالث

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، غدیر مهدوی رئیس پژوهشکده بیمه در نشست خبری که عصر امروز برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت بیمه شخص ثالث در 30 کشور دنیا بررسی شده و در این رابطه پیشنهاداتی نیز ارائه شد و طبق طرح مذکور که به شورای عالی بیمه خواهد رفت، بیمه نامه های جدیدی تدوین خواهد شد.

مهدوی یکی از زمینه های قابل بررسی در این طرح را میزان رانندگی افراد دانست و افزود: از طریق میزان مصرف بنزین در کارت های سوخت می توان دریافت که افراد تا چه حد رانندگی می کنند.

رئیس پژوهشکده صنعت بیمه بیان کرد: بنابراین از این طریق می توان حق بیمه های متفاوتی را برای افراد تعیین کرد. همچنین پژوهش دیگری برای ارائه نرخ‌نامه مشورتی به صنعت بیمه در دست بررسی است که می تواند مبنای محاسبه محاسبات در صنعت بیمه کشور قرار بگیرد.

وی بررسی ارائه تخفیفات مالیاتی به بیمه هایی مانند بیمه عمر را از مواردی اعلام کرد که در پژوهشکده در دست بررسی است. همچنین بررسی اصلاح بیمه نامه های شخص ثالث نیز نیاز به بانک اطلاعاتی دارد که البته این بانک از چند سال گذشته در بیمه مرکزی ایجاد شده که می تواند مبنایی برای بیمه نامه های شخص ثالث باشد.

رئیس پژوهشکده بیمه با تاکید بر اینکه باید برخی از شاخه های بیمه در زمینه های مسئولیت، ساختمان، عمر و... اجباری شوند، گفت: در برخی از کشورها مانند انگلستان، ایرلند و ژاپن چنین ظرفیت هایی در صنعت بیمه ایجاد شده است.

مهدوی ادامه داد: در حال حاضر 46 درصد بازار بیمه کشور در اختیار دولت باقی مانده است، اما نمی توان به یکباره بازار را در اختیار بخش خصوصی قرار داد.

وی همچنین یکی دیگر از طرح های در دست بررسی را مالیات بر ارزش افزوده در صنعت بیمه اعلام کرد و بیان داشت: همچنین اتاق فکر صنعت بیمه نیز راه اندازی شده و به زودی اولین جلسه آن برگزار می شود.

مهدوی با اشاره به اینکه آموزش فعالان صنعت بیمه از 8 سال قبل و از زمان تاسیس پژوهشکده بیمه به عنوان یکی از اصلی‌ترین ماموریت ها دنبال شد، از ارائه بیش از 150 هزار نفر ساعت آموزش در سال گذشته به کارگزاران و نمایندگان صنعت بیمه خبر داد و گفت: در این زمینه همچنین بیش از 100 عنوان کتاب نیز در صنعت بیمه به چاپ رسیده است.

رئیس پژوهشکده بیمه همچنین افزود: در زمینه جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها نیز مجوز استخدام 20 نفر از وزارت علوم تحقیقات و فناوری اخذ شده و از سویی نیز با برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه تهران، شهیدبهشتی و علامه طباطبایی برای ایجاد رشته های دانشگاهی صنعت بیمه مذاکره شده است.

مهدوی اضافه کرد: از طریق همکاری موسسه بیمه مالزی 21 نفر از نخبه های صنعت بیمه در حال آموزش هستند که می توانند در آینده به عنوان اساتید صنعت بیمه کشور فعالیت داشته باشند.
وی افزود: 13 آذرماه سال جاری کنفرانس بین المللی و ملی صنعت بیمه با موضوع مشتری مداری برگزار می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید