سوپرمارکت های دریایی در راهند

کدخبر: ۱۰۲۴۵۱
 عضو هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران از اعلام آمادگی چند شرکت خارجی برای تامین فاینانس پروژه های ساخت شناور و سازهای دریایی خبر داده و گفته است که سه سوپر مارکت دریایی با تولیدات داخلی و خارجی استاندارد در جنوب کشور راه اندازی می شود.
سوپرمارکت های دریایی در راهند

به گزارش اقتصاد نیوز، سوپرمارکت‌های دریایی فروشگاه‌هایی برای تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز بخش‌های مختلف دریایی هستند که با را‌ه‌اندازی آنها می‌توان به تامین بخشی از نیازهای دریایی کشور در داخل کشور امیدوار بود.

در همین مورد امیر بابایی خبر داده است که در سه نقطه از جنوب کشور فروشگاه دریایی (سوپر مارکت) ایجاد می‌شود که همه تولیدات استاندارد داخلی و همچنین تولیدات استاندارد خارجی در آنجا عرضه خواهد شد تا مصرف‌کنندگان به تمام تولیدات دسترسی داشته باشند.

این عضو هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران همچنین بر تامین هدایت شده تجهیزاتی نظیر موتور و ژنراتور از خارج کشور تاکید کرده و گفته است:صنایع دریایی کشور با رکود مواجه شده و پویایی لازم را ندارد.

آن طور که تسنیم گزارش داده، وی در گردهمایی صنایع ایران افزود: هلدینگی از چهار صنعت و پنج شرکت تشکیل شده که علاوه بر فعالیت در حوزه ساخت سازه‌ها و شناورها، نیم نگاهی هم به فراساحل دارد. بر این اساس با روش‌های مناسب علمی، CKD سازی و تقویت بخش مهندسی ساخت سازه‌های دریایی و شناور را گسترش خواهیم داد.

وی با تاکید بر این‌که در ساخت سازه‌های دریایی و شناور باید از سنتی‌سازی به سمت ساخت علمی‌تر حرکت کنیم، افزود:‌ در این زمینه باید از تمام توان داخلی برای ساخت قطعات شناور استفاده کنیم. بر این اساس باید بدنه شناورها در شیب‌یاردها و قطعات در شهرهای مختلف تولید شده و آنها را در خط نهایی مونتاژ وارد کنیم.

بابایی مزیت این اقدام را ساخت شناور و سازه‌های دریایی در زمان کوتاه و با کیفیت بالا اعلام و تصریح کرد:‌یکی از مسائل این بخش تامین منابع مالی به‌عنوان یک معضل است، در این زمینه می‌‌توان از فاینانس خارجی به صورت شراکتی با خارجی‌ها استفاده کرد.

عضو هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران  با بیان این‌که برخی شرکت‌های خارجی برای تامین فاینانس به‌صورت مشارکتی اعلام آمادگی کرده‌اند، بیان کرد:‌ البته برای این کار باید مسیر هموار شود. فاینانس داخلی نیز شامل وجوه اداره شده، صندوق توسعه ملی و... می‌شود و در مجموع هدف از بهره‌مندی از این دو نوع فاینانس به‌کارگیری ظرفیت تمام شیب‌یاردهای کشور است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید