دستور زنگنه برای برخورد با فساد

کدخبر: ۱۰۲۵۰۰
پس از اولین گزارشی که از سوی رئیس ستاد مبارزه با فساد در نفت ارائه شد و در آن هیچ اشاره ای به گزارش تخلفات و فساد نشده بود، وزیر نفت دستور اکید مبارزه با فساد را صادر و اعلام کرده است که باید این مسئله قاطعانه پیگیری شود.
دستور زنگنه برای برخورد با فساد

 به گزارش اقتصادنیوز، با گذشت یک سال از آغاز به کار دولت یازدهم، هیچ گزارشی از فساد در بخش نفت ارائه نشده و تنها مسئله‌ای که در نشست خبری رئیس ستاد مبارزه با فساد در نفت عنوان شد، شناسایی گلوگاه‌های ایجاد فساد بوده است.

شجاع‌الدین بازرگانی که شش ماه قبل به ریاست این ستاد انتخاب شده بود، در خصوص پرونده بابک زنجانی نیز گزارشی ارائه نکرده و در این رابطه توضیح داده است که ستاد مبارزه با فساد در نفت نمی تواند ورود قضایی به این پرونده داشته باشد.

با این حال، پرونده بابک زنجانی از مهم‌ترین پرونده‌هایی است که در یک سال گذشته در خصوص فساد نفتی مطرح شده بود. هرچند که به غیر از این پرونده، پرونده دیگری از سوی بازرگانی مطرح نشده است. یعنی رئیس ستاد مبارزه با فساد در بخش نفت نه به پرونده‌ای در دولت جدید و نه در دولت قبل اشاره نکرده است.

پیش از این، پرونده بابک زنجانی سبب شده بود که نگاه بسیاری از منتقدان به بخش نفت معطوف شود. به همین علت هم بود که زنگنه ستادی را تشکیل داد تا از هرگونه احتمال ایجاد فساد، مطلع شود و فساد‌های گذشته را شناسایی و با آن برخورد کند.

در این میان، بعد از یک هفته از ارائه گزارش از سوی بازرگانی، وزیر نفت دستور قاطع برخورد با فساد در بخش نفت را صادر کرده است. بیژن زنگنه در پاسخ به گزارش عملکرد ستاد ارتقای سلامت اداری و مبارزه با مفاسد اقتصادی عنوان کرده است: مبارزه با فساد در صنعت نفت باید قاطعانه پیگیری شود.

با وجود دستورهایی که زنگنه داده، تاکنون گزارشی از تخلفات و فساد، از سوی ستاد مبارزه با فساد در نفت ارائه نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید