فروش سم در نانوایی ها

کدخبر: ۱۰۳۰۴۴
به گفته برخی مقامات و کارشناسان، کود و سم محصولات کشاورزی از طریق برخی اتحادیه ها مانند گرمابه داران و اتحادیه رنگ و ابزار و همچنین از طریق برخی نانوایی ها و حتی پنچرگیری های دوچرخه توزیع می شود.
فروش سم در نانوایی ها

به گزارش «اقتصادنیوز» در سال‌های اخیر عرضه سم و کود قلابی به شدت رواج یافته و کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی را به دردسر انداخته است. سال گذشته یکسری باغات کشاورزان به دلیل توزیع سم نامرغوب ازبین رفت. منشاء این اتفاق از دید فعالان بخش کشاورزی مدیریت نکردن عرضه کود و سم در کشور است.

اعصار یکی از کارشناسان سازمان حفظ نباتات در نشست تخصصی در خصوص سم و کود از عرضه این نهاده‌ها به صورت نامحدود توسط گروه‌ها و اصناف مختلف خبر داد و گفت: در یکی از استان‌های کشور تا چند ماه پیش توزیع سم توسط اتحادیه گرمابه‌داران بود. اگرچه الان عرضه عمده سم و کود در این استان توسط این گروه نیست؛ ولی در اختیار بخش کشاورزی هم نیست. چون عمدتا عرضه سم و کود در این استان توسط اتحادیه رنگ و ابزار صورت می‌گیرد.

مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد با نقد عملکرد وزارت جهادکشاورزی در زمینه عرضه کود و سم گفت: متاسفانه به دلیل سامان‌دهی نکردن شبکه عرضه نهادهایی مثل کود و سم الان برخی اصناف و مشاغل مختلف در استان و شهرستان در حال توزیع کود یا سم هستند.

غلامرضا قاسم‌پور افزود: در رفسنجان برخی نانوایی‌ها سم می‌فروشند.حتی بنده شاهد فروش سم از سوی برخی پنچرگیری‌های دوچرخه هم بودم که این فاجعه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید