وزیر کار مطرح کرد:

عقب ماندگی در رشد اقتصادی

کدخبر: ۱۰۳۹۷۴
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمارهایی ارائه کرده که نشان می دهد در هشت سال گذشته عقب ماندگی از هدف رشد اقتصادی برنامه چشم انداز اتفاق افتاده است.
عقب ماندگی در رشد اقتصادی

به گزارش «اقتصادنیوز» نرخ رشد اقتصادی ایران از نرخ‌های اقتصادی بوده که به مانند تورم در سال‌های اخیر وضعیت چندان مناسبی نداشته است.

آمارهای رسمی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که این نرخ اقتصادی در دو سال‌ اخیر منفی بوده است. حتی وعده رئیس کل بانک مرکزی و رئیسجمهور در مورد مثبت شدن نرخ رشد اقتصادی تا پایان سال گذشته هم عملی نشده بود و تا پایان سال گذشته این نرخ همچنان منفی ماند.

با این حال آخرین آمار اعلام شده از سوی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیسجمهور مبین این است که این نرخ در بهار امسال سرانجام مثبت شده و به نزدیک یک درصد رسیده است.

در همین حال امروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آماری ارائه داده که نشان می‌دهد در سال‌های اخیر رشد اقتصادی ایران دچار عقب‌ماندگی نسبت به اهداف سند چشم انداز شده است.

آن طور که فارس گزارش داده، ربیعی در نهمین جشنواره تعاونی‌های برتر با بیان اینکه در هشت سال گذشته باید 64 درصد رشد اقتصادی می‌داشتیم، عنوان کرد: اما در عمل در این هشت سال 56 درصد کاهش رشد داشتیم، بنابراین چگونه انتظار داریم که در بستر این اقتصاد بخش تعاون 25 درصد رشد کند.

این سخنان ربیعی را ایرنا نیز این طور گزارش داده «ما سالانه در هشت سال گذشته باید هشت درصد رشد می‌کردیم که در نهایت باید رشد اقتصادی کشور در دوره مورد بررسی به 64 درصد می‌رسید، این در حالی است که دولت دهم، اقتصاد کشور را با رشد منفی 5.8 به دولت یازدهم تحویل داد.»

همین سخنان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ایسنا این طور انعکاس داده: «در هشت سال گذشته باید 64 درصد رشد اقتصادی داشته باشیم، چون قرار بود سالی هشت درصد محقق شود ولی با منفی 56 درصد رشد روبه‌رو بودیم و کسری رشد داشتیم. بنابراین چه انتظاری داریم که تعاون در این شرایط به رشد و سهم خود دستی یابد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید