راهکاری برای نصف شدن قیمت مسکن

کدخبر: ۱۰۵۷۹۳
 عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که ضرورت کنونی بخش مسکن کشور ملی اعلام شدن زمین توسط رئیس جمهوری یا وزیر راه و شهرسازی است، گفت: با این کار قیمت مسکن ۵۰ درصد کاهش می یابد.
راهکاری برای نصف شدن قیمت مسکن

تسنیم نوشت:

علیرضا خسروی با بیان این‌که باید سالانه 1000 کیلومتر خط‌آهن در کشور ساخته می‌شد، بیان کرد:‌ این در حالی است که 100 تا 120 کیلومتر ساخته است، از سوی دیگر در جذب فاینانس نیز عملکرد خوبی مشاهده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: همه کشورهایی که در رکود تورمی بوده‌اند از دروازه مسکن از این وضعیت بیرون آمده‌اند، نه زمین، نه مصالح و نه افراد فعال در این بخش تحریم نیستند بنابراین بخش مسکن هیچ ربطی به تحریم‌ها ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به قانون ساماندهی مسکن گفت: در این قانون می‌توان زمین را به انبوه‌سازان واگذار کرد و پس از ساخت واحدها به نسبت سهم خانه به دولت واگذار می‌شود.

خسروی تاکید کرد: 50 درصد خرید خانه در حال حاضر مربوط به زمین است، زمانیکه زمین را حذف کنیم قیمت مسکن نصف شده و ارزان می‌شود. وضعیت کنونی جامعه مانند بیماری است که نیازمند شوک دارد.

وی تصریح کرد:‌پیشنهاد ما این بود زمین را ملی اعلام کنند، چگونه شد که ما توانستیم صنعت نفت را ملی کنیم. در بسیاری از کشورها این کار را کرده‌اند و با این کار عطش بازار مسکن می‌خوابد، یعنی به‌ یکباره قیمت ساختمان نصف می شود و برای مالک نگهداری آن مقرون به‌صرفه نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید