گفت‌وگوی اقتصادنیوز با رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

پیش‌بینی بازار مسکن پس از توافق هسته‌ای

کدخبر: ۱۲۱۸۵۵
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: بازار مسکن بعد از توافق هسته‌ای در کوتاه مدت روند آرامی خواهد داشت. 
پیش‌بینی بازار مسکن پس از توافق هسته‌ای

حسام عقبایی در گفت‌گو با اقتصادنیوز، در مورد تاثیر مذاکرات هسته‌ای بر بازار مسکن اظهار کرد: در صورت توافق، بازار مسکن با شوک قیمتی همراه نخواهد بود.

وی افزود: ممکن است بازار مسکن در یک بازه زمانی شش ماهه با تغییراتی همراه شود، اما در کوتاه ‌مدت افزایش قیمت ندارد .

به گفته عقبایی، با مشخص شدن نتیجه مذاکرات سرعت رونق مسکن بیشتر‌ می‎شود.

به گزارش اقتصادنیوز، با نزدیک شدن به نتیجه مذاکرات هسته‌ای، اکثر کارشناسان بر این باورند که بلافاصله بعد از نتیجه مذاکرات بازار مسکن به یکباره تغییر نمی‌کند. چرا که این بازار پرنوسان در مدت دوسال به رکود رفته است و یک شبه از رکود خارج نمی‌شود.

از این رو نه تنها کارشناسان بلکه مشاوران املاک هم بازار مسکن پس از توافق هسته‌ای را با روند کندی پیش‌بینی کرده‌اند و براین باورند که این بازار کمی به زمان نیاز دارد تا خود را در میان اقتصاد و دیگر بازار ها بشناسد.


به گفته برخی از مشاوران املاک ممکن است بازار مسکن بعد از توافقات هسته‌ای رونق بگیرد، چرا که کسانی که منتظر نتیجه مذاکرات بودند، خرید و فروش ملک خود را انجام می‌دهند و این موضوع به مثبت یا منفی بودن توافقات هیچ ربطی ندارد، چون افرادی که قصد خرید مسکن داشتند به امید ارزان‌تر شدن و کسانی که قصد فروش مسکن خود را دارند به امید گران‌تر شدن تا این لحظه این کار را انجام ندادند و بعد از نتیجه مذاکرات، دیگر خیال‌شان از قیمت مسکن راحت می‌شود و ممکن است از نتیجه توافقات خوشحال یا ناراحت باشند.

به گزارش اقتصادنیوز، این روزها بازار مسکن همچون دیگر بازارها به انتظار نتیجه مذاکرات ایران و 1+5 نشسته است و به نظر می‌رسد سال 94 سال شکوفایی مسکن و افزایش معاملاتش باشد. برخی می‌گویند با مشخص شدن روند سیاسی اقتصادی کشور و بازارها نیز مسیر خود را پیدا می‌کنند و به تبع آن رونق در اقتصاد ایجاد می‌شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید