لغو ۴ تحریم کشتیرانی منوط به مذاکره با وزارت خارجه

کدخبر: ۱۰۲۰۲۰
به گفته معاون فنی بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی انتظار می رود در دوره اخیر گفت وگو ایران و ۱+۵ به بخش دریایی پرداخته اولویت های اولیه شرکت کشتیرانی بررسی شود.
لغو ۴ تحریم کشتیرانی منوط به مذاکره با وزارت خارجه

به گزارش " اقتصاد نیوز "علی عزتی  به تسنیم گفت :  انتظار می‌رود در دوره اخیر گفت‌وگوها، محدودیت‌های کشتی‌ها و شرکت‌های ایرانی لغو شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر فضای مثبتی در فضای کسب و کار شرکت‌های ایرانی کشتیرانی حکم‌فرما است و این موضوع کنار عدم اعمال تحریم‌های جدید بعد از توافق اولیه ژنو مبحث مثبتی است.
او خاطرنشان کرد: بحث حمل و نقل کالا و گشایش حمل و نقل محصولات پتروشیمی، قطعات خودرو و نفت خام توسط کشتی‌های خارجی و بیمه کشتی‌ها به‌مدت 6 ماه برداشته شد که در این مدت با وزارت امور خارجه ایران در رابطه با اولویت‌های شرکت کشتیرانی برای لغو تحریم‌ها جلسات متعددی برگزار شد.
معاون فنی بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ‏ایران تأکید کرد: خروج کشتی‌های ایرانی از لیست تحریم‌ها، ممنوعیت تردد به بنادر اروپایی، رفع تحریم بخش حمل و نقل کره جنوبی و بیمه دریایی از مهمترین اولویت‌های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.
او با اشاره به نرخ‌گذاری رقابتی گفت: نرخ‌گذاری حمل و نقل دریایی برگرفته از شاخص‌های جهانی و بازار رقابتی است، که اگر خطوط اصلی به بنادر ایرانی تردد داشته باشند نرخ‌گذاری‌ها بیش از بیش رقابتی خواهند شد و دیگر فشار هزینه‌های بالا در دوره تحریم‌ها بر ایرانیان وارد نخواهد شد.
عزتی در پایان افزود: با پایان مهلت شش‌ماهه، توافقات اولیه همچنان پابرجاست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید