وزیرخارجه راهی وین شد

کدخبر: ۱۰۰۲۳۶
ظریف تهران را به مقصد وین ترک کرد.دور چهارم مذاکرات هسته ای ازفردا آغاز می شود
وزیرخارجه راهی وین شد

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایسنا،، محمد جواد ظریف در راس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای‌ کشورمان برای انجام دور چهارم مذاکرات هسته‌ای عازم وین شد.

قرار است نگارش متن توافق جامع هسته‌ای در این دور از مذاکرات آغاز شود.

براساس این گزارش،سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با 1+5  نیز از برگزاری عمده مذاکرات بین اشتون و ظریف در دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 خبر داد.

وی با بیان اینکه همه موضوعات مربوط به مذاکرات گام نهایی قبلا مورد بحث قرار گرفته است، گفت: تلاش می‌کنیم در مذاکراتی که از سه شنبه آغاز می‌شود، دیدگاه‌هایمان را به یکدیگر نزدیک کنیم و در مذاکرات دوجانبه‌ای که بین آقای ظریف و خانم اشتون برگزار می‌شود این دیدگاه‌ها به هم نزدیک‌تر و نهایتا روی کاغذ بیاید و مکتوب شود.

عراقچی گفت: در این دور، مذاکرات عمده بین خانم اشتون و آقای ظریف برگزار می‌شود و جلسات عمومی و دوجانبه‌ای که در حاشیه این مذاکرات صورت می‌گیرد برای کمک به این گفت‌وگوها است.

این عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با 1+5 همچنین گفت که نگارش متن توافق جامع در این دور از مذاکرات آغاز می‌شود و گفت‌وگو و بحث درباره مقدمات و کلیات و چارچوب آن به دلیل تنوع و کثرت موضوعات و پیچیدگی آنها به جلسات بیشتری نیاز دارد.

وی گفت: نگارش کامل این متن طی چند جلسه انجام خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید