اولویتهای اصلاحات اقتصادی در دومین اقتصاد دنیا مشخص شد

اصلاحات اقتصادی در چین کلید خود

کدخبر: ۱۰۰۳۶۹
کمیسیون اصلاح و توسعه ملی در چین ، 9 اولویت اصلی برای طرحهای اصلاحی اقتصاد در سال جاری را مشخص کرد. دولت موظف است تا طرح اصلاح در نظام قیمت گذاری، بازار ارز، صنعت نفت و گاز و نیرو، سرمایه گذاری و توسعه شهر نشینی را هر چه سریع تر اجرا کند.
اصلاحات اقتصادی در چین کلید خود
به گزارش اقتصاد روز به نقل از رویترز چین در نظر دارد روند اصلاحات اقتصادی را تسریع کند.

 رییس آژانس برنامه ریزی اقتصادی در کشور چین اعلام کرد: کمیسیون اصلاح و توسعه ملی چین 9 اولویت اصلی را برای طرحهای اصلاحی اقتصادی در سال 2014 میلادی را مشخص کرده است که از جمله این اولویتها می توان به اصلاحات در صنایع نفت و گاز و نیرو اشاره کرد. از طرف دیگر تسهیل شرایط برای جذب سرمایه های خارجی و اصلاحات قیمتها و آزاد سازی نرخ ارز از دیگر اولویتهای سال 2014 میلادی است. 

در سال های گذشته دولت چین بارها از طرف سازمانهای جهانی و دولتهای غربی به دلیل مداخله در بازار ارز و ممانعت از افزایش ارزش یوان با انتقاد مواجه شده بود و چندین بار هم سیاستهایی برای افزایش تدریجی ارزش یوان اجرا کرده بود .

 در سال 2013 میلادی دولت چین با تعین مناطق آزاد تجاری تلاش کرد تا اثرات آزاد سازی نرخ ارز و آزاد سازی نظام قیمت گذاری را بررسی کند و اعلام این خبر می تواند نشان دهنده موفقیت دولت در اجرای طرحهای مذکور باشد.

دولت چین اجرای این طرح را به منظور تسریع روند رشد اقتصادی کشور و ممانعت از رکود احتمالی اقتصاد در سالهای پیش رو در دستور کار خود قرار داده است . 

رییس آژانس برنامه ریزی اقتصادی چین تاکید کرد :" چین کشوری بسیار پرجمعیت است ولی نرخ شهر نشینی در این کشور پایین است . 

توسعه فضای شهری و بستر سازی برای ارتقای نرخ شهرنشینی هم از دیگر طرحهای اصلاحی در سال 2014 میلادی است."کمیسیون اصلاح و توسعه ملی چین اجرای این طرحهای اصلاحی را زمینه لازم برای تبدیل شدن به اقتصاد توسعه یافته و صنعتی می داند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید