ال جی و سامسونگ به دنبال یاقوت کبود

کدخبر: ۱۰۰۵۷۹
ال جی و سامسونگ ، پس از اپل، تصمیم گرفتند صفحات نمایشی تلفن های همراه خود را مجهز به یاقوت کبود کنند تا پایداری و مقاوت محصولات خود را بالاتر ببرند.
ال جی و سامسونگ به دنبال یاقوت کبود
به گزارش اقتصاد روز به نقل از زومیت، ال جی و سامسونگ در نظر دارند از یاقوت کبود برای صفحات نمایشی ابزارهای لمسی خود استفاده کنند. پیش از این تنها اپل تصمیم گرفته بود که از این فناوری استفاده کند.

یاقوت کبود ویژگی‌های فراوانی برای استفاده در صفحات‌نمایش ابزار‌های لمسی دارد که پایداری و مقاوت بالا از جمله‌ی بارزترین این ویژگی‌ها است.

 گویا استفاده از کریستال یاقوت جز اپل طرفداران دیگری نیز دارد. شایعات حکایت از این دارند که اپل درصدد استفاده از این ماده برای حفاظت از صفحه‌ی نمایش نسل جدید آیفون است؛ بطوریکه حتی شنید‌ه‌هایی مبنی بر آغاز تولید این محصول نیز به گوش می‌رسد.

یاقوت کبود (Sapphire) ویژگی‌های فراوانی برای استفاده در صفحات‌نمایش ابزار‌های لمسی دارد که پایداری و مقاوت بالا از جمله‌ی بارزترین این ویژگی‌ها است. می‌توان این ماده را در طولانی‌مدت جایگزینی برای گوریلا‌گلس خواند که حتی برخی از مزایای آن گوریلا‌گلس را نیز پشت سرنهاده است. اما اصلی‌ترین عامل بازدارنده برای استفاده‌ گسترده از یاقوت کبود، قیمت بالای این محصول است.

حال به‌نظر می‌رسد این مسأله نه‌تنها اصلی‌ترین عامل بازدارنده برای اپل بوده، بلکه سامسونگ و ال‌جی نیز به این دلیل به سراغ این ماده نمی‌رفته‌اند.

احتمال دارد کمپانی‌های کره‌ای نیز در پی بهینه‌سازی استفاده از این ماده برای بکارگیری در پنل‌های نمایشی خود باشند تا بصورت تجاری این ماده را در محصولات آتی خود مورد استفاده قرار دهند.

به نظر می رسد استفاده از روش‌هایی برای کاهش قیمت تمام‌شده و بهینه‌سازی این ماده برای استفاده از آن در پنل‌های نمایشی، این کمپانی‌ها را نیز مجاب به استفاده از یاقوت‌کبوددر تولیدات آتی خود کرده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید