دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد:

بدترین قوانین قاچاق سوخت برای سیستان است

کدخبر: ۱۰۰۶۸۵
دبیر کمیسیون امنیت ملی، با بیان اینکه کشاورزان استان برای تامین سوخت با مشکل مواجه هستند، گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و سوخت بدترین قوانین را برای سیستان و بلوچستان تصویب کرده است که آن هم فقط به بهانه قاچاق سوخت است.
بدترین قوانین قاچاق سوخت برای سیستان است

سیدباقر حسینی در گفت‌وگو با سایت خبری «اقتصاد» با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان از قدیم‌الایام تا امروز متاسفانه مورد بی‌مهری قرار گرفته است، گفت: سیستان و بلوچستان در حال حاضر جزو پهناورترین استان‌های کشور به شمار می‌رود و از پراکندگی جمعیتی زیادی برخوردار است اما عوامل زیادی دست به دست هم داده‌اند تا این استان پیشرفت نکند.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در استان سیستان و بلوچستان افزود: زمانی که بودجه کشور در حال تقسیم شدن است، این استان نادیده گرفته می‌شود و متاسفانه در دولت جدید هم همین روال تاکنون دنبال شده است و به وضعیت و شاخص‌های استان در تقسیم بودجه توجهی ندارند.

او تصریح کرد: در حوزه سیستان و بلوچستان فقط یک طرح قابل‌اجرا بوده، که آن هم آب‌رسانی مزارع با لوله بوده است که در سفر آقای روحانی به این استان این طرح به بهره‌برداری رسید اما نکته اینجاست که اجرای این طرح از محل بودجه دولت نبوده و برای آن از بودجه‌های رهبری استفاده شده است.

حسینی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در این منطقه در پایین‌ترین میزان ممکن است، افزود: استان سیستان و بلوچستان شرایط آب و هوای خاصی دارد که همین امر باعث شده است سرمایه‌گذاری در این منطقه کم صورت گرفته است و همان تعداد اندک کارگاه‌ها و سرمایه‌گذارانی که در منطقه حضور دارند با مشکلات متعددی روبه‌رو باشند و متاسفانه هیچ حمایتی هم از آنها صورت نمی‌گیرد و مجموع این عوامل باعث شده است که شرایط منطقه به‌گونه‌ای باشد که کسی رغبت نداشته باشد به آنجا بیاید به‌خصوص با ناامنی‌هایی که در چند وقت اخیر صورت گرفته است.

او خاطر نشان کرد: در این مدت که از روی کار آمدن دولت یازدهم می‌گذرد، هیچ فعالیت مثبتی از دولت برای استان سیستان و بلوچستان ندیده‌ایم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد حمایت‌های دولت از این منطقه باشیم که رشد و شکوفایی واقعی در این استان رخ بدهد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس نهم، با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان برای طرح‌های مسوولان به آزمایشگاه تبدیل شده است، گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و سوخت بدترین قوانین را برای این استان تصویب کرده است که آن هم فقط به بهانه قاچاق سوخت است.

او تصریح کرد: با اجرایی شدن قوانین ستاد مبارزه با قاچاق سوخت در منطقه، وضعیت کشاورزان روزبه‌روز بدتر می‌شود، چرا که سوخت کم می‌آورند.

نماینده مجلس نهم افزود: نفوذ اینترنت در منطقه سیستان و بلوچستان به شدت پایین است و کشاورزان نمی‌توانند برای سهمیه سوخت ثبت‌نام کنند که همین موضوع باعث می‌شود حق کشاورزان به آنها داده نشود که دلیل اصلی آن هم عدم دسترسی به اینترنت از سوی شهروندان این منطقه است.

سیدباقر حسینی با اشاره به اینکه همه باید دست به دست هم بدهیم تا مشکلات مناطق محروم از بین برود، خاطر نشان کرد: عملکرد دولت‌های گذشته و کنونی طوری بوده که به واگرایی و بیشتر شدن بحث‌های قومیتی دامن زده شده است تا به ایجاد وحدت در سیستان و بلوچستان. انتظار می‌رود مسوولان تلاش کنند تا شرایط تاسف‌آور کنونی از بین برود و شاهد رشد، شکوفایی و آبادانی این استان کشورمان باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید