صدور دستور ایست قیمت ها

کدخبر: ۱۰۰۶۹۶
سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد: دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت هیچ کالایی ندارد.
صدور دستور ایست قیمت ها

به گزارش «اقتصادروز» در حالی که پیش از این وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، دولت قیمت‌گذاری نخواهد کرد امروز سخنگوی دولت عنوان کرد: دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت هیچ کالایی ندارد و دولت با افزایش قیمت خودرو هم موافق نیست.

با این سخنان نوبخت به نظر می‌رسد دولت اجازه افزایش قیمتی را به کالایی نخواهد داد.

پیش از این نیز برخی مقامات دولتی اعلام کرده بودند تا خرداد ماه امسال قیمت اقلام اساسی تغییر نخواهد کرد. با وجود این محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرده بود که دولت در قیمت‌گذاری دخالتی نخواهد داشت.

اما امروز محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در جواب سوالی مبنی بر افزایش دوباره قیمت گاز طبیعی پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنم و دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت هیچ کالایی ندارد؛ چرا که ما در جهت مهار تورم تلاش می‌کنیم.

نوبخت افزود: علی‌رغم اینکه در اردیبهشت ماه مرحله دوم فاز هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کردیم، اما با توجه به مجموعه سیاست‌های پولی و مالی دولت، روند 9 ماه قبل در مورد تورم ادامه پیدا کرد که در طول این مدت شاهد کاهش نرخ تورم بیش از 12 درصد بودیم و این کار در اردیبهشت ماه هم ادامه داشت و در مجموع قیمت کالاها رشد کمتری داشته است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تقلیل نرخ تورم به معنی تقلیل قیمت‌ها نیست، بلکه رشد افزایش قیمت‌ها کمتر شده است، افزود: امیدواریم نرخ تورم سال 1393 بر اساس پیش‌بینی‌ها به زیر 25 درصد تحقق یابد و حتی در سال 93 شاهد تورم زیر 20 درصد باشیم.

او درباره قیمت خودرو نیز اظهار کرد: دولت با افزایش قیمت خودرو موافق نیست. حتی در این رابطه برای کمک به صنعت خودرو، ارز مبادله‌ای را به خودروسازان تخصیص داده است و دولت انتظار دارد به جای آنکه روز به روز به بحث افزایش قیمت خودرو توجه شود، موضوع کیفیت خودرو مورد توجه قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید