دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

ایست قیمت ها به ناکامی های اقتصادی در جامعه دامن می زند

کدخبر: ۱۰۰۷۱۳
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه، دولت می گوید نرخ تورم در سال 1393 به زیر 25 درصد می رسد و حتی در سال 1393 شاهد تورم زیر 20 درصد باشیم، گفت: این موضوع خیلی خوشبینانه است و همین خوش بینی زیاد و امید دادن بیش از حد اشتباه است و تاثیر منفی در جامعه دارد.
ایست قیمت ها به ناکامی های اقتصادی در جامعه دامن می زند

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با سایت خبری «اقتصاد» با اشاره به صحبت‌های سخنگوی دولت در رابطه با عدم افزایش قیمت کالاها، گفت: فکر می‌کنم ایست قیمت‌ها به ناکامی‌های اقتصادی در جامعه دامن می‌زند. حتی اگر به طور موقت مرهم درمان باشد، در بلندمدت مشکلاتی متوجه بخش‌های تولیدی می‌شود.

او با بیان اینکه حرف دولت در مورد اینکه افزایش قیمت هیچ کالایی در دستور کار نیست، درست نیست، افزود: دولت یازدهم مدیران اقتصادی قوی و باتجربه‌ای دارد و خوشبختانه این دولت اقبال عمومی را همراه خود دارد، پس می‌تواند با برنامه‌ریزی قوی، کارآمد و منسجم کنترل تورم و قیمت‌ها را در دست بگیرد.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: دولت اگر تنها در شعار و سخنرانی‌ها صحبت از کاهش قیمت‌ها داشته باشد، کاری اشتباه کرده است چرا که مردم انتظار دارند وضعیت اقتصادی کشور در عمل بهبود پیدا کند، نه اینکه فقط در شعار و سخنرانی شاهد بهبود پیدا کردن اوضاع اقتصادی خود باشند.

نکو خاطرنشان کرد: از مسوولان و مدیران دولتی انتظار می‌رود در تصمیم‌گیری‌های خود واقعیت‌های موجود را در نظر بگیرند.

نماینده مجلس نهم، افزود: اینکه دولت می‌گوید نرخ تورم در سال 1393 به زیر 25 درصد می‌رسد و حتی در سال 1393 شاهد تورم زیر 20 درصد باشیم، خیلی خوش‌بینانه است و همین خوش‌بینی زیاد و امید دادن بیش از حد اشتباه است و تاثیر منفی در جامعه دارد.

او تصریح کرد: البته دولت می‌تواند با مدیریت صحیح تا حدودی جلوی افزایش نرخ تورم را بگیرد اما به این شدت که سخنگوی دولت گفته است، امکان‌پذیر به نظر نمی‌رسد.

لازم به ذکر است سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفته بود: امیدواریم نرخ تورم سال 1393 بر اساس پیش‌بینی‌ها به زیر 25 درصد تحقق یابد و حتی در سال 1393 شاهد تورم زیر 20 درصد باشیم.

ابراهیم نکو با بیان اینکه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خودبه‌خود افزایش قیمت را در پی دارد، گفت: اگر دولت بخواهد در زمینه کنترل قیمت کالاها و محصولات تولیدی ورود پیدا کند و به تولیدکنندگان دستور دهد که قیمت‌های خود را افزایش ندهند، به طور طبیعی قیمت‌ها افزایش پیدا خواهد کرد، حتی اگر یارانه تولید به تولیدکنندگان اختصاص داده شود، آنها باز هم در تولید محصولات خود افزایش قیمت خواهند داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید