افزایش احتمال قاچاق گندم

مخالفت دولت با افزایش قیمت تضمینی گندم

کدخبر: ۱۰۱۰۲۱
عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار کرد: اگر دولت قیمت تضمینی گندم را با توجه به تورم موجود افزایش ندهد؛ احتمال قاچاق گندم به شدت افزایش خواهد یافت .
مخالفت دولت با افزایش قیمت تضمینی گندم

سکینه عمرانی در گفتگو با اقتصاد نیوز، با اشاره به برگزاری جلسه نمایندگان مجلس  با وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون کشاورزی، گفت: در این جلسه نمایندگان در مورد برنامه دولت برای افزایش قیمت تضمینی گندم با توجه به تورم موجود سوال کردند؛ اما آقای حجتی اطلاع داد دولت با افزایش قیمت موافق نیست.

نماینده مردم سمیرم ادامه داد: سال گذشته به دلیل قیمت پایین گندم قاچاقچیان وارد بازار شدند و در نهایت دولت مجبور به واردات گندم با قیمت بالا شد. ما این موضوع را با وزیر در میان گذاشتیم و مجددا خواهان افزایش قیمت شدیم. اما آقای حجتی گفت« من نگران قیمت‌گذاری در سال آینده هستیم؛ چون شاید دولت قیمت را افزایش ندهد. »

این نماینده مجلس  اظهار کرد: اگر دولت قیمت گندم را افزایش ندهد، نمایندگان خواهان اجرای قانون قیمت تضمینی برپایه تورم خواهد بود.

به گزارش اقتصاد نیوز، در نشست وزیر و نمایندگان قرار بود 11 نماینده از محمود حجتی سوال کنند؛ اما از بین 11 نماینده سوال‌کننده فقط دو نفر حاضر شدند.

عمرانی با اشاره به اینکه نمایندگان شرق هرمزگان و تنکابن، عباس آباد و رامسر از وزیر سوال کردند؛افزود: سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی، در خصوص خسارت وارده به باغ‌های شهرستان میناب سوال کرد و شمس الله شریعت نژاد در مورد خسارت‌های وارده به کشاورزان غرب مازندران و کوتاهی سازمان تعاون روستایی از سوال جویا شد.

نماینده سمیرم افزود: وزیر نمایندگان را قانع نکرد؛ ولی شریعت نژاد نیز سوال نکردن در صحن را منوط به بازدید وزیر و نماینده رییس جمهور به استان و بررسی خسارت مطرح کرد. اما نماینده مردم شرق هرمزگان خواست وزیر برای پاسخ به سوال او به صحن بیاید. درنتیجه وزیر بابت خسارت‌های وارده به کشاورزان غرب مازندران و کوتاهی سازمان تعاون روستایی در اجرای وظایفش به صحن خواهد آمد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید