نماینده اصلاح طلب ادوار مجلس در واکنش به طرح سوال از وزیر اطلاعات:

سیاست خارجه ارتباطی به وزیر اطلاعات ندارد

کدخبر: ۱۰۱۰۶۱
نماینده دوره های هفتم و ششم مجلس، در رابطه با موضوعات مطرح شده در سوالات گفت : موضوع سیاست خارجه ارتباطی به وزیر اطلاعات ندارد، از این جهت که سیاست خارجه نهادی مستقل در نظام است و مسئول رسمی خود را دارد و اگر سوالی در رابطه با عملکرد وزارت امور خارجه وجود دارد باید از مقام مسئول در این نهاد پرسیده شود.
سیاست خارجه ارتباطی به وزیر اطلاعات ندارد

قدرت الله علیخانی نماینده اصلاح طلب ادوار مجلس در گفت و گو با اقتصاد نیوز در رابطه با سوال 43 نماینده مجلس از وزیر اطلاعات، گفت :نمایندگان حق دارند سوال کنند اما نیت و هدف پرسش های آنان را به خدا واگذار می کنم.

او افزود : ذکر این نکته خالی از لطف نیست که نمایندگان همانطور که حق دارند از وزرا سوال بپرسند، باید برخورد عادلانه و منصفانه را در دستور کار خود قرار دهند و وارد بازی ها و دعوا های سیاسی نشوند چرا که هدف از حضور آنان در مجلس تحقق خواسته های مردم و ایجاد فضایی آرام و همراه با امنیت برای مردم است.

نماینده دوره های هفتم و هشتم در مجلس با بیان اینکه در مجلس فعلی شاهد بعضی از باند بازی ها و حاشیه ها هستیم، گفت : این اقدامات، کارها را از روال طبیعی خود خارج می کند و مانع از رسیدگی به خواسته ها و مطالبات مردم می شود.

مشاور پارلمانی رییس تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد : باید برادری و عدالت در فعالیت های نمایندگان وجود داشته باشد، چرا که اگر غیر از این باشد فلسفه وجودی مجلس و نماینده مجلس بودن زیر سوال می رود.

قدرت الله علیخانی در رابطه با موضوعات مطرح شده در سوالات جمعی از نمایندگان، گفت : فکر نمی کنم برای مثال موضوع سیاست خارجه ارتباطی به وزیر اطلاعات داشته باشد، از این جهت که سیاست خارجه نهادی مستقل در نظام جمهوری اسلامی است و مسئول رسمی خود را دارد و اگر سوالی در رابطه با عملکرد وزارت امور خارجه وجود دارد باید از مقام مسئول در این نهاد پرسیده شود.

او افزود : امیدوارم نیت همه مسئولین و نمایندگان صادقانه و خالصانه در جهت حفظ منافع مردم و رسیدگی به مشکلات آنان باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید