رومینگ ملی هزینه مردم و اپراتورها را کاهش می دهد

کدخبر: ۱۰۱۱۳۵
وزیر ارتباطات گفت طرح استفاده متقابل اپراتورها از ظرفیت شبکه یکدیگر (رومینگ ملی) صرفه جویی در هزینه اپراتورهای تلفن همراه و مردم را در بردارد.
رومینگ ملی هزینه مردم و اپراتورها را کاهش می دهد
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، محمود واعظی در مراسم افتتاح فاز اول طرح استفاده متقابل از شبکه‌های تلفن همراه و اعطای پروانه رادیو ترانک عمومی گفت: طرح استفاده متقابل اپراتورها از ظرفیت شبکه یکدیگر (رومینگ ملی) صرفه جویی در هزینه اپراتورهای تلفن همراه و مردم را در بردارد.

وزیر ارتباطات افزود: امروزه در بسیاری از کشورها رقابت منصفانه‌ای در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارائه بهتر خدمات و سرویس‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: ما به عنوان خدمت‌گذاران مردم وظیفه خودمان می‌دانیم که مسئولیت‌مان را به نحوه احسنت انجام داده و خدمات خوبی در حوزه ICT ارائه دهیم.

واعظی گفت: در این مقطع تاریخی با توجه به رشد چشمگیری که در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دنیا شاهد هستیم، نیاز به هوشمندی و آگاهی بیشتری در کشور داریم تا تحولات در دنیای فناوری اطلاعات را مطابق با تغییرات جهانی پیش ببریم.

وی در ارتباط با اعطای نخستین پروانه رادیو ترانک عمومی تصریح کرد: استفاده بهینه از طیف رادیویی و صرفه‌جویی اقتصادی برای بهره‌برداران طیف رادیویی یکی از الزامات این پروانه بوده و از سوی دیگر فرکانس در بسیاری از کشورهای دنیا در حال اشباع شدن است و در این راه نیازمند این هستیم که با داشتن فرکانس دائمی نیازهای مقطعی خود را برآورده کنیم.

واعظی گفت: با اعطای پروانه رادیو ترانک عمومی، می‌توانیم در بخش‌های مختلف از آن استفاده کنیم.

وی در ارتباط با آغاز مرحله اول طرح رومینگ ملی نیز بیان داشت: در مرحله اول که اصول آن اسفند ماه سال گذشته در کمیسیون تنظیم مقررات تنظیم شد مقرر گردید اپراتورهای غالب که 25 درصد بازار را در اختیار دارند به اپراتور غیر غالب خدمات رومینگ دهند.

در این مرحله رومینگ  اپراتور رایتل با دو اپراتور همراه اول و ایرانسل محقق می‌شود و در واقع در مرحله اول این طرح، مشترکان اپراتور سوم "رایتل" از این طرح بهره‌مند می‌شود و تا یک ماه آینده مشترکان اپراتورهای اول و دوم نیز از آن بهره‌مند خواهند شد.
وی گفت: در واقع این کار مقدمه‌ای است برای هدفی بزرگتر که راه‌اندازی نسل سوم برای تمامی اپراتورهای مخابراتی است.
واعظی با تاکید بر ضرورت همدلی و همکاری بین اپراتورها ادامه داد: ممکن است در کوتاه مدت با اجرای چنین طرح‌هایی، سود مالی یک اپراتور کاهش یابد اما اپراتورها در بلند مدت با افزایش کیفیت و تعرفه کمتر می‌توانند سود بالایی را کسب کنند.

وی در خصوص ورود به نسل سوم و چهارم شبکه‌های مخابراتی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در نیمه دوم سال 93 سایر اپراتورها را به نسل‌های بالاتر ارتقاء دهیم چرا که نیازمند آن هستیم که به تعهدات خود در این زمینه جامع عمل بپوشانیم .

وی به اصل رفاقت و همکاری بین اپراتورها تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات توسعه اقتصادی کشور را در پی دارد.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: این ابلاغیه تنها مختص بخش دولتی نبوده و مردم و بخش خصوصی نیز در اداره کشور بایستی با توجه به این ابلاغیه عمل کنند و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با همکاری همه بخش‌های دولتی و خصوصی و مشارکت مردم امکان پذیر است.

​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه نرم افزارهای کاربردی داخلی در کشور را یک الزام دانست و از اپراتورهای تلفن همراه خواست که با حمایت پژوهشگران، دانشگاهیان و متخصصان داخلی به تولید محصولاتی که میزبانی آنها در داخل کشور انجام می‌گیرد، کمک کنند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید